استاندار کرمان:

باید به کمک فعالان کشاورزی، ثروت حاصل از پسته به استان باز گردد

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۹:۴۴:۲۵
کد خبر: ۶۲۳۲۷۴
باید به کمک فعالان کشاورزی، ثروت حاصل از پسته به استان باز گردد
استاندار کرمان در سفر خود به شهرستان رفسنجان، از ترمینال فرآوری و ضبط پسته آگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ این ترمینال دارای سه خط ضبط پسته می باشد و در زمینی به مساحت 4 هکتار احداث شده است.

روزانه 250 تن محصول پسته وارد این ترمینال و بسته بندی و روانه بازار می شود و سالانه در فصل برداشت پسته 200 نفر در این ترمینال کار می کنند.

بر اساس این گزارش، استاندار کرمان در حاشیه بازدید از این ترمینال پسته در جمع اصحاب رسانه، گفت: سالانه 150 هزار تن پسته خشک در استان تولید می شود که اگر به طور متوسط کیلویی 30 هزار تومان قیمت داشته باشد، در مجموع بیش از 3 هزار میلیارد تومان ثروت برای استان ایجاد می شود.

رزم حسینی با اشاره به این که قبل و بعد از انقلاب بخشی از درآمدهای حاصل از محصول پسته از استان خارج و اغلب درسایر استان ها و خارج از کشور سرمایه گذاری می شود، تاکید کرد: باید کاری اساسی و مهم انجام پذیرد و به کمک فعالان بخش کشاورزی بتوانیم بخشی از این ثروت را به استان بازگردانیم.

استاندار کرمان ادامه داد: در سال جاری 65 هزار تن پسته در شهرستان رفسنجان تولید شده است اما کمتر می‌توان این ثروت را در شهرستان رفسنجان مشاهده کرد.

وی با اشاره به این که به دلیل خشک سالی و کم آبی در استان، باید به سمت صنایع خدماتی برویم، گفت: کاشت محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند، به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

استاندار کرمان با بیان این که بورس پسته در سال گذشته در استان راه اندازی شده است، اظهار داشت: این بورس امسال تقویت خواهد شد و کشاورزان از این طریق می توانند محصولشان را به فروش برسانند.

رزم حسینی ادامه داد: انبارهایی در سطح استان و در مناطق پسته خیز برای دریافت پسته از کشاورزان و تحویل آن به بورس، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: یک اشکال اساسی که در حوزه کشاورزی وجود دارد، بحث خرده مالکی است بنابراین در دولت یازدهم طرح یکپارچه سازی اراضی به طور جدی آغاز شده و در فاز اول تجمیع 5 هزار هکتار از اراضی استان را در دستور کار داریم که با اجرا ی این طرح، آبیاری به خوبی و سم پاشی نیز به موقع صورت می پذیرد. استاندار کرمان در ادامه از مجموعه تفریحی و ورزشی بانوان که توسط آگاه سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است، بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز