جلسه هماهنگی طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در مشهد برگزار شد

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۹:۴۷:۴۵
کد خبر: ۶۲۳۴۳۰
جلسه هماهنگی طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در مشهد برگزار شد
جلسه هماهنگی ویژه برنامه "قدم های آسمانی تا امام مهربانی"، طرح استقبال از زائران امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا در مشهد، این جلسه هم اندیشی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مدیران کل اوقاف و امور خیریه خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، سمنان و گلستان جهت خدمات رسانی بهتر به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اجراشد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با ارائه ی آمار از سال گذشته نسبت به نحوه ی خدمت رسانی به زائران نیز مطالبی را بیان کرد.

وی افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر است و همچنین در دل این طرح ( قدم های آسمانی تا امام مهربانی) ویژه امام رضا (ع) و دهه اخر صفر در نظر گرفته شده است که هرساله باشکوه خاصی اجرا می شود.

این روحانی مسئول اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 90ایستگاه برای خدمت رسانی به زائران توسط 5استان کشور داشتیم که خراسان رضوی با برپایی 47ایستگاه بیشترین و خراسان جنوبی با 7 ایستگاه کمترین ایستگاه ها را در طول مسیر زائران داشتند.

احمدزاده گفت: برنامه هایی ویژه ای نیز در طول مسیر و در شبستان شیخ طوسی حرم مطهر رضوی ویژه زائران اهل سنت، طبق سنوات گذشته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات فرهنگی، بسته سلامت، ارائه خدمات درمانی، حضور ببش از 95مبلغ جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، اقامه نمازجماعت، تشکیل حلقه های معرفت، مشاوره وقف و... از دیگر برنامه هایی است که امسال نیز اجرا خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه این جلسه گفت: برای اینکه بتوانیم در جهت خدمت رسانی مطلوب به کاروان های پیاده قدم مثبتی برداریم باید تلاش کنیم تا فرهنگ خدمت رسانی را گسترش و نواقص و مشکلات را برطرف سازیم.

سیدمرتضی بختیاری ضروری‌ترین اهداف طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» ساماندهی کاروان‌های پیاده و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیان داشت.

وی ادامه داد: حرکت کاروان های پیاده حرکت معنوی و الهی است که پیامشان این است که ارادت و عشق خودشان را به اهل بیت نشان دهند.

در این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان های شمالی، جنوبی، سمنان و گلستان برای برطرف شدن مشکلات و هرچه بهتر اجرا شدن این طرح نظرات و پیشنهاداتی ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز