با حضور استاندار سیستان و بلوچستان؛

پیکر مولوی محمد یوسف حسین پور تشییع و خاکسپاری شد

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۲:۵۷:۳۱
کد خبر: ۶۲۳۴۳۶
پیکر مولوی محمد یوسف حسین پور تشییع و خاکسپاری شد
پیکر عالم ربانی مولوی محمد یوسف حسین پور با حضور استاندار سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان، شماری از مسئولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در شهر گشت سراوان واقع در جنوب شرق این استان تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تشییع پیکر مولوی حسین ‌پور گفت: امروز این اجتماع به پاس تلاش های بزرگ مردی است که فکر و اندیشه بلندش زمینه ساز حضور جمعیت کثیری از مردم شد.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: درگذشت مولوی حسین پور و از دست دادن عالمی که تابش فکر و اندیشه اش برای همه الگو بود بسیار جانگداز است.

وی بیان کرد: نگاه و اندیشه مولوی محمد یوسف حسین ‌پور فرا استانی، کشوری و حتی جهانی بود.

وی افزود : موقعیت ممتاز اجتماعی این عالم وارسته هیچگاه سبب نشد تا به تجمل گرایی سوق پیدا کند و زندگی بسیار ساده ای داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مولوی حسین پور هرگز اسیر نفس نشد و همواره زندگی اش را با قرآن گذراند.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این آیین گفت: درگذشت مولوی حسین پور ضایعه سنگینی برای امت اسلام است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: مولوی حسین پور انسانی صالح و متواضع بود و درگذشت وی ضایعه بزرگی برای همه ما شده است.

وی افزود: تبحر علمی وی سبب شد تا 60 سال از عمر گرانبهای خود را به تعلیم و تربیت علوم دینی بپردازد و شاگردان زیادی را در راه اسلام تربیت کند.

وی خاطر نشان کرد: مولوی حسین پور همواره منادی صلح و وحدت در جامعه بود و بخشی از وقت خود را همیشه برای حل اختلاف میان مردم می گذراند.

مولوی محمد یوسف حسین پور به عنوان یکی از علما و شخصیت های برجسته اهل سنت و مدیر حوزه علمیه گشت سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان روز گذشته براثر بیماری در سن 87 سالگی دارفانی را وداع کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز