استاندار ایلام:

ملاک فعالیت مدیران ،تعهد کاری و حرکت در میدان عمل است

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۷:۳۹:۱۶
کد خبر: ۶۲۳۵۸۲
ملاک فعالیت مدیران ،تعهد کاری و حرکت در میدان عمل است
استاندار ایلام گفت : مدیران دستگاه های اجرایی باید بطور مستمر فعالیت های حوزه کاری خود را در میدان عمل پیگیری کنند در غیر این صورت افراد کارآمد و موفقی نخواهند بود.

 به گزارش برنا- ایلام; قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی با فرمان حکومتی رهبر معظم انقلاب با سه هدف اساسی احیای واحدهای راکد و تعطیل ، کمک به واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می کنند و همچنین تکمیل پروژه هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند صورت گرفت . 
استاندار ایلام یادآور شد: وضعیت بخش صنعت استان در مقایسه با سایر حوزه ها وضعیت مناسبی ندارد بطوریکه از 535 واحد صنعتی دارای پروانه نسبت به جمعیت و وسعت استان آمار قابل توجهی نیست، تنها 327 واحد فعال بوده، 51 واحد نیز نیمه فعال و 157 واحد غیر فعال هستند که در بررسی های صورت گرفته امکان احیای 69 واحد غیرفعال در استان وجود دارد.
وی افزود: نشست های ستاد و جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید بطور هفتگی برگزار شود تا با رصد وضعیت پروژه های در دست اجرا ،مشکلات پیشرو شناسایی و راهکارهای برطرف کردن آنها با حضور دستگاه های مسئول اتخاذ شود.
وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری هایی که در بخش انرژی استان طی سال های اخیر صورت گرفته گفت: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان از مزیت بالایی برخوردار است که می تواند در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان این بخش تاثیر بسزایی داشته باشد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: حوزه کشاورزی استان در زمینه تولید محصولات وضعیت مناسبی دارد ولی در بخش صنایع بسته بندی ، فرآوری، تبدیلی و ایجاد سردخانه ها راه های نرفته بسیاری است که این حوزه ها دارای ارزش افزوده فراوانی می باشند و باید سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه این بخش ها صورت گیرد ، ضمن اینکه در بخش آبخیزداری و آبخوان داری نیز برای استفاده بهینه از منابع آبی باید گام های بلندتری برداشته شود.
وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری هایی که در بخش انرژی استان طی سال های اخیر صورت گرفته گفت: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان از مزیت بالایی برخوردار است و می تواند در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان این بخش تاثیر بسزایی داشته باشد.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: موضوع اربعین یک نعمت و موهبتی است که خداوند متعال نصیب مردم استان کرده است ولی آنگونه که باید تاکنون نتواسته ایم از این استعداد و ظرفیت بهره برداری کنیم.
وی گفت : حوزه گردشگری استان باید در زمینه ایجاد مراکز اقامتی و مجتمع های رفاهی بین راهی در مسیرهای تردد زائران و همچنین معرفی صنایع دستی استان فعالانه تر برخورد کند تا بتوانیم از منظر اقتصادی نیز از این حوزه منتفع شویم.
استاندار ایلام یکی دیگر از ظرفیت های استان را طبیعت بکر و دست نخورده و همچنین آثار باستانی متعدد ذکر کرد و ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید ساز و کار دقیقی برای شکوفا کردن این استعدادها تدوین کند در حوزه های گردشگری مذهبی و تاریخی جا برای فعالیت در ایلام بسیار زیاد است.
وی اظهار کرد: بالفعل کردن این استعداد ها نیازمند مدیرانی است که از اتاق کار خود خارج شده و بطور میدانی امور را پیگیری می کنند، مدیرانی که صرفا پشت میز نشین باشند و با مدیران ستادی در مرکز ارتباط برقرار نکنند و نتوانند اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها را جذب کنند بدون شک توفیقی نداشته و من نیز میانه خوبی با این افراد نخواهم داشت.
استاندار ایلام تاکید کرد: رویه من تغییر مدیران نیست تا زمانیکه احساس کنم فردی در مسئولیت خود در حال خدمت صادقانه است، ولی اگر احساس کنم تغییر به توسعه استان و پیشرفت امور کمک می کند، حتما آنرا اعمال خواهم کرد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: ملاک من برای انتخاب مدیران تعهد کاری ، حرکت در میدان عمل و اشراف کامل به حوزه مدیریتی است، مسئولان باید به دنبال انجام مسئولیت با حداکثر کیفیت ممکن باشند تا پایان دوره فعالیت خود اثر مثبتی بر جا بگذارند و به گونه ای عمل کنند که همچنان در مسئولیت واگذار شده حضور خواهند داشت، در صورت دیگر این موضوع را نیز در نظر داشته باشند که ممکن است امروز آخرین روز حضور آنها در این مسند است .
وی مجموعه مدیران را به تعامل با اصحاب رسانه دعوت کرد و از آنان خواست حتی اگر اشتباهی در فضاهای مجازی و بیان نسبتی دروغ به مدیران از سوی رسانه داده شود، از شکایت خودداری و با همدلی و تفاهم امور را پیگیری و از ظرفیت رسانه ها برای پیشبرد فعالیت ها استفاده کنند ، از نقد رسانه ها هراس و واهمه نداشته باشند چراکه نقد باعث می شود مدیران با احساس مسئولیت بیشتری حوزه کاری خود را دنبال کنند.
استاندار ایلام همچنین از عموم دستگاه های اجرایی استان خواست اختلاف ها میان دستگاه ها را تنها در درون مجموعه دولت حل و فصل کنند و از ارجاع آن به دستگاه قضایی اجتناب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز