معاون اقتصادی استاندار قزوین:

نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان امسال کاهش یافت

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۰:۳۱:۰۹
کد خبر: ۶۲۳۷۲۲
نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان امسال کاهش یافت
معاون اقتصادی استاندار قزوین از کاهش نرخ بیکاری این استان طی تابستان سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با اشاره به کاهش نرخ بیکاری این استان طی تابستان سالجاری اظهار کرد: در تابستان امسال نرخ بیکاری استان به 11.1درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیم درصد کاهش یافته است.

حبیبی اذعان کرد: این میزان نرخ بیکاری استان همچنان نسبت به نرخ کشوری 6دهم درصد پایین تر است که نشان دهنده اثرگذاری تلاش های انجام شده در بخش های اقتصادی می باشد.

وی اضافه کرد: افزایش میزان جواز تاسیس در بخش صنعت استان در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز نوید رشد سرمایه گذاری در قزوین را می دهد.

حبیبی، میزان تسهیلات مالی پرداختی در نیمه اول سالجاری در استان در بخش صنعت را 39درصد، خدمات 35درصد، کشاورزی 16درصد، مسکن 9درصد و صادرات یک درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: بخش مسکن نیز در استان با توجه به تسهیلات پرداختی رونق خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

حبیبی همچنین درباره بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان که طی نیمه نخست سالجاری برای اولین بار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند،گفت: پنج هزار و 655نفر در این مدت زیر پوشش بیمه قرار گرفتند که 70درصد آنها را مردان و 30درصد را زنان تشکیل می دهند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در پایان از کاهش 11.2درصدی تعدیل نیروی انسانی در این مدت خبر داد و افزود: تعداد افراد مشمول بیمه بیکاری نیز در این مدت هفت هزار و 86نفر بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز