مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان فارس:

ثبت شرکت تجاری با کمک اداره پست/مردم فریب ادعاهای دروغ را نخورند

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۶:۳۰:۲۴
کد خبر: ۶۲۴۱۲۴
ثبت شرکت تجاری با کمک اداره پست/مردم فریب ادعاهای دروغ را نخورند
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس گفت: ثبت شرکت تجاری به راحتی و با کمترین هزینه با کمک اداره کل پست استان فارس امکان پذیر شده است و مردم برای انجام این موضوع فریب ادعاهای دروغ افراد کلاهبردار که قصد سود جویی و گرفتن هزینه های کلان دارند را نخورند.
مهدی اقبال درگفتگو با خبرنگار برنا استان فارس اظهارداشت:  باید درخصوص بعضی مسائل که زنگ خطر و هشدار است به مردم  آگاهی داده شود تا افرادی که قصد و هدفشان سو استفاده گری و بهره بری از غیر حقوقی بودن مردم است نتواند به اهداف خودشان برسند.
وی ادامه داد: متاسفانه یکی از این موارد بحث دفاتر ثبت شرکت ، برند یا علائم تجاری است که بحث ثبت شرکت  استانی و فعالیت مربوط به ثبت برند یا علامت تجاری کشوری است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: اداره ثبت  شرکت های استان از زیرمجموعه های اداره  کل ثبت اسناد و املاک فارس است که مرکز آن در شهر شیراز است و روزانه اشخاص از نقاط مختلف میتوانند از طریق سامانه  به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir که مربوط  به سامانه ثبت شرکت ها است مراجعه کنند و امور مربوطه را پیگری نمایند.
اقبال با اشاره به اینکه آدرس اینترنتی ثبت شرکت های استان در سایت اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس ذخیره سازی شده است، بیان کرد: افراد می توانند به سایت ذکر شده مراجعه کنند و نسبت به  ثبت شرکت یا هرگونه  تغییرات مورد نظر  بدون اینکه درواحد ثبتی شیراز حضور یابند، اقدام کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد حضور بعضی شرکت ها تحت عنوان دفاتر ثبت شرکت  هستیم که با استفاده ازتبلیغات روزنامه ای ، تراکت  و فضای مجازی دراین زمینه تبلیغات انجام میدهند که مردم باید بدانند که این افراد بعضا سودجو و سواستفادگر هستند .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تاکید کرد: دربحث تغییرات شرکت ها، افزایش و کاهش سرمایه  یک اشتباه میتوانند معضلات حقوقی را برای یک شرکت که تحت عنوان شخصیت حقوقی فعالیت می کند ایجاد کنندکه درهمین راستا  تدابیر لازم برای اطلاع رسانی به مردم جهت عدم مراجعه به دفاتر ثبت شرکت انجام شده است.
اقبال خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که هرگونه ثبت شرکت یا تغییر در بحث موسسات و شرکت با مراجعه به سامانه ثبت شرکت استان بدون اینکه فردی یا کارمندی را ببینید و نیازی به مراجعه حضوری باشد با استفاده از راهنمایی های درج شده درسایت امکان پذیر است.
وی سپس به قرارداد این اداره کل با پست استان فارس  درزمینه ثبت شرکت ها اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بعضی افرادی علم لازم برای استفاده از سایت ها را ندارند قراردادی با پست بسته شده تا مردم با مراجعه به دفاتر پست و بااستفاده از کمک افراد آموزش دیده  بتوانند تمام فعالیت های لازم درزمینه ثبت و تغییرات شرکت ها را با مبلغی حدود یکصد هزارتومان و با خاطری آسوده انجام دهند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس  اظهارداشت: متاسفانه در گزارش های که  دریافت شده مشاهده می شود، ثبت یک شرکت در دفاتری ثبت شرکت که سالم هست با هزینه های گزاف حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان  انجام می شود که در بسیاری موارد  نیز مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.
اقبال در ادامه با بیان اینکه با دفاتر ثبت شرکت متخلف برخورد قانونی می شود، عنوان کرد: شرکتی در استان فارس وجود دارد که سو استفاده های را درزمینه ثبت شرکت از مردم  انجام داده بودکه درهمین راستا گزارش تخلفات به دادستان نوشته شد و هم اکنون پرونده دریکی از شعبه ها دردست بررسی است و تا  زمان صدور حکم قطعی کیفری اداره حقوقی ثبت اسناد و املاک فارس پیگیر این موضوع و برخورد قاطع با متخلف است.
ثبت برند و علائم تجاری در اداره کل مالکیت معنوی و صنعتی
 وی سپس با یادآوری اینکه ، ثبت برند، اختراع، کتاب و علائم تجاری فقط توسط اداره کل مالکیت معنوی و صنعتی امکان پذیراست، گفت: روزانه شاهد تخلفات زیادی دراین بحث هستیم که باعث می شود زحمت چندین سال فرد از بین میرود در صورتی که افراد با مراجعه به سامانه ثبت مالکیت معنوی به آدرس http://ip.ssaa.ir و ثبت نام در آن می توانند به راحتی برای ثبت اختراع و علائم تجاری بدون نیاز به هیچ دلال یا واسطه ای  و باصرف هزینه بسیار کم  اقدام کنند و فعالیت مورد نظر خود پیگیری نمایند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس بیان کرد: دربرخی موارد شاهد هستیم افراد برای ثبت اختراع خود به دفاتر که ادعامی کنند دراین زمینه فعال هستند مراجعه میکند و پس از چندین مراجعه فرد حاضر درآن مکان میگوید اختراع تو قبلا ثبت شده و اداره ماکیت صنعتی قبول نکرده و ثبت نکرده و کاغذی نیز به عنوان تایید این موضوع به مراجعه کننده میدهد اما شرکت از طرف دیگر خودش اختراع را دربازار آزاد میفروشد و فرد متقاضی چند سال بعد متوجه می شوداختراعش به نام فرد دیگری درسایر استان و حتی خارج کشور ثبت شده است.
 اقبال تصریح کرد: مردم بدانند بعضی از دفاتر ثبت اختراع و علائم تجاری درزمان مراجعه به آنها میگویند، من نمونه های مختلفی دارم که شما میتوانید از آن استفاده کنید به واقع برخی صاحبان این دفاتر، بنگاه درآمدی برای خودشان با استفاده ازفکر و اختراع و برندهای دیگران درست کرده اند.
وی تاکید کرد: مردم شریف استان بدانند هرزمان میخواهند درزمینه ثبت اختراع، برند، کتاب و علامت تجاری اقدام کنند خودشان با استفاده از سامانه میتوانند امور مربوطه را انجام دهندو  اصلا نیازی به این دفاتر ثبت نیست زیرا امکان دارد که دزدی فکری اتفاق افتد و فرد مورد سو استفاده قرار گیرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم در زمینه موارد ثبتی را از وظایف اصلی سازمان مربوطه خود دانست و ابرازداشت : افراد با استفاده از تلفن های 36320917 و36320801 و یا مراجعه حضوری به واحد بازرسی اداره ثبت اسناد و املاک فارس میتوانند برای حل مشکلات خود اقدام کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز