رضا گل محمدی:

ایجاد پایگاه های قهرمانی یکی از اقدامات موثر در استان تهران بود

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۸:۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۲۴۶۷۲
ایجاد پایگاه های قهرمانی یکی از اقدامات موثر در  استان تهران بود
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در کنفرانس خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: پایگاه های قهرمانی با حمایت پژوهشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی در اجرا و عمل به شکل خوبی پیگیری شده که نتیجه آن را در ورزش تهران خواهیم دید.
به گزارش خبر گزاری برنا استان تهران، رضا گل محمدی در این نشست که بمناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، با اشاره به اظهارات جاهلانه رئیس جمهور امریکا، گفت: اظهارات جاهلانه وی، نشانه حقانیت ملت ایران است که تبلور آن در برجام نشان داده شد.
وی افزود: اوج عصبانیت رئیس جمهور امریکا بدین خاطر است که آنها در میدان عقلانیت و رعایت مفاد عهدنامه های بین المللی از ملت بزرگ ایران، شکست سنگینی خورده اندو با این اظهارات، عصبانیت و کینه خود را نشان داده که این اتفاق، بیانگر وحدت خوب و یکپارچه مردم است.
 
 
گل محمدی تاکید کرد: خلیج فارس، خلیج همیشه فارس است و مردم از حکومت، دولت و دستاوردهای انقلاب خودشان دفاع می کنند که یکی از این دستاوردها، سپاه پاسداران است که به عنوان بازوی اصلی جمهوری اسلامی و یاور مظلومان در جهان معرفی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از حضور15 ماهه خود در این اداره کل گفت و افزود: تمام تلاش من آن بوده که از توانمندی همه همکارانم و ظرفیت های استانی بهره لازم را برده و گوشه ای از نیازهای تهران را پاسخگو باشیم. در این راستا، بزرگترین و مهمترین کاری که شده استفاده از ظرفیت استان تهران است، نیروهایی را که متاسفانه با رفت و آمد مدیران اتوبوسی، نادیده گرفته می شوند، در مصدر امور قرار دهیم، تجربه موفقی که امیدواریم مدیران بعدی هم از آن بهره برده واز نیروهای انسانی و پتانسیل خود ورزش تهران، استفاده کنند.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت باشگاه نفت طلائیه در لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: ما به نفت و مدیریت آن یکماه دیگر فرصت دادیم تا به وضعیت خود ثبات بدهند و در کنار رفع مشکلات دارایی، نسبت به پرداخت بدهی ها و طلب بازیکنان اقدام کنند. هدف از تمدید یکماهه جواز نفت طلائیه، حفظ سهیمه آسیایی ایران است و اگر این باشگاه بتواند تمهیداتAFC را رعایت کند، به سهمیه ایران و تهران آسیبی نخواهد رسید و همه تلاش ما این است تا این سهمیه سوخت نشود. البته ما در مالکیت باشگاه نفت، مسئولیتی نداریم و تنها ناظر فعالیت های ورزشی آنها هستیم، به همین دلیل، امیدواریم تا 8 آبان که آخرین فرصتAFC برای ارسال مدارک است، آنها به تعهدات خود عمل کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، برگزاری مسابقات آینده سازان را یکی از افتخارات ورزش استان دانست و افزود: بیش از 7 هزار و 800 نفر جوان دختر و پسر در 4 منطقه و 28 رشته ورزشی به رقابت پرداختند که از ویژگی های آن، یکسان ندیدن قدرت حوزه ها و شهرستان های مختلف بود، به همین خاطر این المپیاد در چهار منطقه شرق، غرب، جنوب شرق و تهران مرکز برگزار شد که از اهد اف آن می توان به ارزیابی توانمندی هیات های ورزشی شهرستان ها برای حضور دراین رویداد، ارزیابی توانمندی مدیران برای برگزاری مسابقات، میزبانی آن و تجهیز تیم ها و ورزشکاران و همچنین استفاده از توان شهرستان های محروم، اشاره کرد.
 
 
وی از دستاوردهای این المپیاد گفت و تصریح کرد: در پایان مرحله اول المپیاد آینده سازان ورزش تهران، جوانان نخبه شناسایی و به پایگاه های قهرمانی معرفی شدند تا مورد سنجش قرار گیرند و نفرات مناسب که شرایط لازم را داشته باشند، به هیات تهران و فدراسیون مربوط، معرفی شوند.
وی پیرامون سئوالی در مورد پروژه های عمرانی ورزش استان تهران گفت: از سال92 پروژه جدیدی در این استان افتتاح نشده بود که علی رغم تلاش مدیران، اما اعتباری برای افتتاح نداشتند، اما در 6 ماهه دوم سال95 تعدادی پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت. امسال هم به مناسبت هفته دولت و تربیت بدنی، 8 پروژه را افتتاح کردیم که از چند ویژگی برخوردار بودند.
تنها در یکی از این پروژه ها از اعتبارت دولتی استفاده شد و مابقی از ظرفیت های دیگر چون بخش خصوصی، هیات امنا و یا نهادهای عمومی بهره بردیم که در این بین تنها استخر هرندی از بودجه ملی ورزشی استفاده کرد. در واقع در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، پروژه های عمرانی را به بهره برداری رساندیم، بدون آنکه به اعتبارات ملی و استانی تکیه کرده باشیم.
گل محمدی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ورزش استان تهران هم در ساخت و هم در برگزاری مسابقه تاکید کرد و ادامه داد: دیوار صخره نوردی مگاپارس با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی احداث شد و با حمایت آنها، مسابقات بین المللی و آسیایی را برگزار کردیم که یکی از عملکردهای موفق ورزش تهران، بخش خصوصی و فدراسیون کوهنوردی بود. امیدواریم در22 بهمن و ایام دهه فجر هم بخش دیگری از پروژه ها را افتتاح کنیم و این نوید را می دهم اگر اندک اعتبار ما را بدهند، 10 پروژه دیگر را به بهره برداری می رسانیم و البته بیش از این هم ظرفیت داریم. برای شهرستان های حاشیه تهران هم این خبر خوب را داریم که فاز اول پروژه استادیوم 5 هزار نفری شامل زمین، نور و رختکن برای هزار تماشاگر آماده می شود.
 
 
وی در مورد وضعیت هتل ورزش تهران که مورد سئوال قرار گرفت، گفت: هتل ورزش دراختیار وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و تجهیز و فدراسیون شطرنج است و اگر به اداره کل واگذار شود، ما برای بهبود وضعیت آن چاره اندیشی می کنیم. همچنین سالن حجاب در قالب ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شد، اما بنا داریم در قالب ماده 27 با مشارکت بخش خصوصی پروژه بزرگ چند طبقه ای را در آن احداث کنیم که طرح و مقدمات آن آماده شده و در حال اجرا هستیم و پس از تائید مسئولین، این پروژه بزرگ کلید خواهد خورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مورد سؤالی پیرامون آخرین برآوردها از سرانه ورزش تهران گفت: سرانه ورزش استان تهران 46 صدم سانتی متر مربع است که به استانداری تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در این ارتباط مسئول هستند، ارائه شده است. سال گذشته500 مکان در قالب بخش خصوصی افتتاح شده که بعضی ها150-200 متر و بعضی ها 7 هزار و 14 هزار متر وسعت داشته اند، به اضافه اماکنی که توسط شهرداری ها، آموزش و پرورش و پروژه های عمرانی ورزش و جوانان تهران مورد بهره برداری قرار گرفته و این نشانگر آنست که سرانه ورزش تهران افزایش داشته است. در این بین، خوشبختانه نگاه شورای شهر و شهرداری ها در شهرستان تهران هم به ورزش تغییر کرده و اعتبارات خوبی می گذارند که در این راستا از استانداری تهران درخواست کرده ایم تا فرمانداران و شهرداران مورد تشویق قرار بگیرند و انگیزه و تلاش شان بیشتر شود.
وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم این افزایش سرانه، ما هنوز بعد از البرز، در پایین ترین رده استانی قرار داریم که علت آن، رشد بسیار سرسام آور جمعیت است. به عنوان مثال شهرستان بهارستان که وجود خارجی نداشت، الآن700 هزار نفر جمعیت دارد که از بسیاری از استان های ما بیشتر است که460-500و 600 هزار نفر جمعیت دارند. در واقع سرعت رشد خدمت رسانی به سرعت رشد جمعیت نمی رسد.
 
 
گل محمدی به فعالیت های انجام شده در بخش جوانان گفت و افزود: در بخش جوانان، راه اندازی خانه جوانان و برنامه ریزی ستاد ساماندهی امور جوانان را در استانداری و شهرستان ها دنبال کردیم. خوشبختانه فرمانداری ها این موضوع را با جدیت رصد و پیگیری می کنند، چرا که حق جوانان ما بیشتر از این است. در کنار آن، تشکیل سمن های جدید و حمایت از آنها هم مهم است و در این مورد، علمی کردن فرآیند اجرایی ورزش و استفاده از ره آوردهای علمی هم مورد توجه قرار دارد تا براساس نیازهای هیات های ورزشی از این ره آوردها استفاده کنیم.
گل محمدی پایگاه های قهرمانی را یکی از اقدامات بزرگ استان تهران برشمرد و گفت: پایگاه های قهرمانی با حمایت پژوهشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی و شخص دکتر قراخانلو، در اجرا و عمل به شکل خوبی پیگیری شده که نتیجه آن را در ورزش تهران خواهیم دید.
وی در ادامه از راه اندازی ستاد2020 گفت و افزود: با حمایت استانداری تهران، ستاد 2020 را یک هفته بعد از پایان بازیهای المپیک ریو راه اندازی کردیم که حاصل جلسات متعدد و برنامه ریزی های انجام شده، یکی برگزاری المپیاد آینده سازان بود که به صورت منطقه ای برگزار شد و در شهرستان ها و استان تهران به ریاست استاندار و با همکاری شهرداری و سایر دستگاه ها، اهداف بزرگی را دنبال می کند که مهمترین آن، 30 درصد به نفرات ملی پوشان تهران در بازیهای آسیایی جاکارتا2018 و متعاقب آن 30 درصد به مدال آ‌وران استان تهران در جاکارتا اضافه گردد.
وی از برگزاری جلسات مشترک با شهرداری تهران و مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت و ادامه داد: شهرداری تهران پس از انتخابات با تحولات زیادی روبرو شد که حاصل جلسات ما با آنها در راستای هم افزایی ورزش تهران و شهر تهران، قول های خوبی بود که برای کمک دادند. همچنین مباحث جدی را با نمایندگان استان تهران(30 نماینده تهرانی و 5 نماینده شهرستان تابعه) مطرح و درخواست های مهمی در مورد استفاده از 27 صدم که انقلابی در ورزش به پا کرده، داشتیم. براساس این27 صدم، 1200 تا 1400 میلیارد تومان به اعتبارات ورزش کشور افزوده شد که قبلاً یک سوم آن بود. از این عزیزان درخواست کردیم که سهم استان تهران را واقعی تر از استان های دیگر ببینند، چرا که متاسفانه استان تهران را استان برخوردار دانسته و سهمیه کمتری به آن اختصاص داده اند. به خیلی از استان ها60 میلیارد تومان و به استان تهران تنها 22 میلیارد تومان تعلق خواهد گرفت، در حالی که هیچ استانی، ظرفیت استان تهران را ندارد و در فهرست مبلغ اختصاص یافته، تهران در رده شانزدهم است. همچنین بخشی از این بودجه هم دراختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و ما از وزارت متبوع انتظار داریم که با توجه به آگاهی از مشکلات ما، سهم استان تهران را از بودجه ملی بیشتر بدهند، البته مسئولان هم قول هایی داده اند. اگر این مهم اتفاق بیفتد، سال آینده هیچ پروژه نیمه کاره استانی نخواهیم داشت و بدنبال پروژه های جدید هم خواهیم رفت.
مدیرکل ورزش تهران از ضرورت بزرگداشت هفته پارالمپیک و ورزش جانبازان گفت و افزود: دنبال پیگیری و رفع مشکلات حقوقی یک قطعه زمین در مجموعه ورزشی تختی هستیم تا با مساعدت و موافقت مقام عالی وزارت، این زمین را دراختیار کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین قرار داده تا نسبت به احداث یک کمپ اقدام کنند. اتفاق بزرگی که برای ورزشکاران جانباز و معلول رقم خواهد خورد. در این راستا، مسئولان ورزشگاه سمیه را نیز تشویق خواهیم کرد تا با تهیه امکانات لازم، شرایط استفاده بهینه را بدست آورند.
وی نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزشهای همگانی را به ورزش عمومی مورد تقدیر قرار داد و گفت: ورزش همگانی با رشد خوبی همراه شده و فقر حرکتی ناشی از زندگی شهری مردم را به چاره جویی انداخته و فرهنگ آن در مردم رشد کرده است. البته آماری که از استقبال مردم از ورزش همگانی ارائه می شود، آمار دقیقی نیست و از نظر ما زیر 15 درصد است که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. ما در بحث فرهنگ ورزش عمومی و همگانی نیازبه رشد داریم و باید بیشتر به آن توجه شود.
گل محمدی از مجموعه ورزشی تختی تهران به عنوان تنها سرمایه باقی مانده برای ورزش تهران یاد کرد که از 105 هکتار این مجموعه،‌60 هکتار آن مورد مناقشه با بنیاد مستضعفان است و ادامه داد: الان کل مجموعه در اختیار ورزش تهران است، اما بحث مالکیت آن مورد مناقشه قرار دارد. اقدامات اساسی صورت گرفته و تا یکماه آینده اخبار خوبی را اعلام خواهیم کرد، با این توضیح که این مجموعه، ورزشی خواهد ماند و مورد استقاده مردم قرار می گیرد، اما مالک آن که خواهد بود، معلوم نیست، ولی تلاش داریم که به ورزش تهران برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از ضرورت سه اقدام اساسی در راستای مقابله با استفاده از داروهای نیروزا و مکمل های ورزشی در باشگاه های بدنسازی گفت و افزود:‌ وظیفه ما آگاهی بخشی، نظارت و برخورد با سوداگران داروهای غیرمجاز است. در همین ارتباط با کمک دانشگاه و هیات و فدراسیون، سمینار بزرگ و کارگاه های تخصصی را در جهت آگاهی بخشی، آذرماه برگزار خواهیم کرد. ضمن آنکه برای ما آخرین کار، پلمپ باشگاه های متخلف است و ظرف 15 ماه گذشته، 120 باشگاه را پلمپ کرده ایم که در نهایت بعضی ها را با گرفتن تعهد باز کرده و بعضی ها را نه !
وی همچنین از رفع تصرفات و احقاق حق ورزش تهران خبر داد و گفت: 12 پروژه به ارزش 600 میلیارد با هماهنگی قوه قضائیه، واحد املاک و بازرسی از تصرف دیگران خارج شد که اقدام بزرگی بود و از طریق سازمان بازرسی به وزارت ورزش و جوانان جهت قدردانی از اقدامات اداره کل ارسال و از طریق مقام عالی وزارت، از همکاران ما تشکر شد. همچنین در قالب ماده 27، بیش از 5/4 میلیارد قرارداد بستیم و با پول بخش خصوصی، پروژه هایی که 10 سال نیمه کاره بود، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت. بیش از 200 مکان هم در قالب ماده 88 و اگذار شد و تلاش شده تا بخش خصوصی را که مورد سفارش مسئولان است، ترغیب به مشارکت در ورزش تهران کنیم.
گفتنی است که در آغاز این نشست خبری، پیام نظر مشاور مدیر کل و مدیر روابط عمومی ضمن تقدیر از رسانه های گروهی که همواره یار و همراه اداره کل هستند، هفته تربیت بدنی و ورزش را از اولویت های اداره کل دانست و گفت: همین سیاست هاست که انگیزه را برای یکسال کاری پرتلاش ایجاد می کند.
وی گفت: تهران به اندازه کل کشور، توان، قدرت، ظرفیت و پتانسیل دارد، اما به دلیل همجواری با وزارتخانه، کمیته ملی المپیک و ..... مظلوم واقع شده و تعامل خوب شما رسانه ها، انگیزه ما را برای خدمت به مردم پایتخت، بیش از پیش افزایش می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز