کدام استان کم‌ترین نرخ بیکاری را دارد؟

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۹:۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۴۷۰۲
کدام استان کم‌ترین نرخ بیکاری را دارد؟
استان سمنان رتبه نخست کم‌ترین نرخ بیکاری بین ۳۱ استان کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت کشور، «محمدرضا خباز» استاندار سمنان در هفتمین کارگروه تخصصی اشتغال این استان با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر با رویکرد بهبود فضای کار طراحی‌ شده است، گفت: در این طرح، دولت رونق بازار کسب‌ و کار را تعریف کرده تا نگرانی بابت فصلی شدن شغل از میان برود.

وی افزود: یکی از کارهایی که دولت انجام داد، این است که اگر واحد‌های تولیدی آمادگی داشتند، به کارورز کمک مالی می‌کند و مقداری از هزینه که باید کارفرما پرداخت کند، را دولت پرداخت می‌کند تا زمینه اشتغال و آموزش برای افراد تحصیل‌ کرده فراهم شود.

استاندار سمنان یادآور شد: بعد از طی آموزش شش‌ماهه کارورزان در این طرح، اگر در همان واحد تولیدی به کار گرفته شود تا دو سال از مزایای معافیت بهره‌مند است.

خباز با بیان اینکه استان سمنان در تابستان امسال از نظر نرخ بیکاری و توجه به اشتغال رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: طی آماری که از سوی مرکز آمار اعلام‌شده، استان سمنان با نرخ بیکاری ۷/۱ رتبه اول کم ترین نرخ بیکاری را در بین ۳۱ استان کشور را کسب نموده است .

استاندار سمنان با بیان اینکه این موفقیت نتیجه تلاش دلسوزانه همه عوامل مربوطه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در پاییز نه‌تنها رتبه اول در کشور حفظ شود؛ بلکه میزان بیکاری هم کاهش چشمگیر یابد.

لازم بذکر است بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران؛  نرخ بیکاری کشور در تابستان ۱۳۹۶ برابر با ۱۱.۷ اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز