رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبر داد :

بیش از ۷۷ هزار تن گندم تحویل سیلوهای سیستان و بلوچستان شده است

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۱:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۸۷۷
بیش از ۷۷ هزار تن گندم تحویل سیلوهای سیستان و بلوچستان شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 77 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری و تحویل سیلوها شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضا نجفی گفت : امسال 76 هزار و 650 هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به زیرکشت گندم اختصاص داشت که 60 درصد آن در شمال و 40 درصد نیزدر جنوب این استان بوده است.

وی افزود: ارزش ریالی مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان بیش از هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 90درصد آن توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی گفت: عمده ارقام گندم زیر کشت در سیستان و بلوچستان شامل ارقام هامون، کراس بولانی، سیستان و چمران 2 ، تفتان و روشن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 11 مرکز خرید تضمینی گندم در این استان فعال بوده و گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به قیمت هر کیلو 13 هزار ریال خریداری می کرد.

 به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

 

نظر شما