مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی خبر داد :

تعلیق و ابطال ۱۴ پروانه استاندارد در استان

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۳:۰۵:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۸۸۶
تعلیق و ابطال ۱۴ پروانه استاندارد در استان
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: 6 ماه نخست امسال براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی در مجموع 14 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا مروی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری  گفت : شرایط صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نسبت به گذشته تسهیل شده اما نظارت و بازرسی ها تشدید یافته است.

وی گفت: در این زمینه نواقص به سه نوع نقص جزئی با پنج امتیاز منفی، نقص عمده 15 نمره منفی و نقص بارانی 30 نمره منفی تقسیم می شود که اگر نمرات منفی به منهای 90 برسد پروانه کاربرد استاندارد تعلیق و اگر به منهای 120 برسد، پروانه ابطال می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نمرات منفی پروانه کاربرد استاندارد توسط سیستم و بدون دخالت دست انجام می شود عنوان کرد: بلافاصله سامانه بعد از نمونه گیری و آزمایش های لازم از کالای مورد نظر، نتیجه آزمون را ثبت، تعلیق یا ابطال می کند.

مروی مقدم اظهار کرد: در این زمینه 6 واحد تولیدی استان که امتیاز آنها به 90 رسید، تعلیق و مابقی که 120 نمره منفی یا بالاتر کسب کردند، ابطال شدند.

وی با بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری یکهزار و 379 مورد بازرسی از بازار انجام شد افزود: همچنین در این مدت 62 مورد نمونه برداری از بازار انجام و 28 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شد.

وی یادآور شد: 312 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیر پوشش اداره کل استاندارد، 331 مورد بازدید فنی از تجهیزات شهربازی، زمین بازی و مهدهای کودک و 460 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی استان از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: در این مدت 428 آزمون نمونه از مراکز تولیدی، 93 مورد تدوین، تجدید نظر و بازنگری استاندارد ملی، برگزاری 273 نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان رسمی استاندارد، برگزاری 560 نفر ساعت سایر آموزش های برون سازمانی، 370 نفر ساعت آموزش کارکنان استان توسط این اداره کل در استان انجام شد.

وی با اشاره به صادرات بازارچه مرز ماهیرود در 6 ماه سال 96 اظهار کرد: در این بازه زمانی 13 مورد نمونه برداری، صدور استعلام پنجره واحد و پاسخ هر کدام 580 مورد، تعیین نوع جنس یک واحد تولیدی، 13 گواهینامه صادراتی انجام شد.

وی تعداد کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بازارچه ماهیرود را 38 مورد عنوان کرد و افزود: ارزش دلاری صادرات ماده 116 در این بازارچه طی این مدت 160 میلیون و 413 هزار و 126 دلار و ارزش وزنی 856 میلیون و 293 هزار و 264 کیلوگرم بود.

وی ارزش دلاری صادرات بازارچه را 30 میلیون و 768 هزار و 810 دلار اعلام کرد و گفت: همچنین ارزش وزنی صادرات 169 میلیون و 819 هزار و 724 کیلوگرم بود که توسط 38 هزار و 470 دستگاه کامیون جابجا شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور امسال یکهزار و 78 مورد نمونه برداری از فرآورده های نفتی شامل سوخت تقطیری، هیدروکربن سبک و سنگین، تینر روغنی و شستشو، تینر فوری، روغن دنده و غیره انجام شد.

وی به برنامه های روز جهانی استاندارد هم اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت هفته گذشته از واحدهای تولیدی برتر استان از جمله واحد تولیدی تروند زعفران، شرکت بوتان گاز بیرجند، واحد تولیدی قاین سرشک، بهار نارنج، تیزپاک خراسان و پالاز پلیمر فردوس همچنین مدیران نمونه کنترل کیفیت واحدهای تولیدی کویر تایر، سیمان قاین، موسسه خدمات و توسعه خراسان بزرگ (هبلکس) و قاین سرشک تجلیل و قدردانی شد.

وی با اشاره به عناوین روزهای هفته استاندارد (22 تا 28 مهرماه) گفت: برگزاری همایش روز جهانی استاندارد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، حضور کارشناسان استاندارد در مدارس و توزیع اقلام ترویجی استاندارد در مدارس از جمله برنامه هفته استاندارد در استان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز