افتتاح کلینیک های سیار دندانپزشکی در سیلوانای ارومیه

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۸:۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۱۴۲
افتتاح کلینیک های سیار دندانپزشکی در سیلوانای ارومیه
طرح اعزام اکیپ سیار دندانپزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار استان با ویزیت و درمان اهالی روستای رزگه منطقه مرگور ارومیه آغاز شد.

طرح اعزام اکیپ سیار دندانپزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار استان با ویزیت و درمان اهالی روستای رزگه منطقه مرگور ارومیه آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی دو واحد کلینیک سیار دندانپزشکی در روستای رزگه از مناطق مرزی ارومیه در بخش سیلوانا به بهره برداری رسید.

این دو کلینیک دندانپزشکی سیار مجهز به تمام امکانات دندانپزشکی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در مناطق بسیار محروم استان و به‌صورت رایگان ارائه خدمات می‌کنند.

براساس این گزارش دندان‌پزشکان آذربایجان غربی به صورت داوطلبانه و جهادی در این طرح مشارکت می‌کنند و هفته آینده مسیر این کلینیک‌های سیار به سمت شهرستان‌های مرزی و مناطق محروم جنوب استان خواهد بود.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در آیین اعزام دو اکیپ سیار دندان پزشکی به مناطق کم برخوردارارومیه گفت: از سال ۹۵ تعداد ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در کشور راه اندازی شده که از این تعداد دو دستگاه به مناطق کم برخوردار و محروم این استان اختصاص یافته است.

علی تقی زاده افشاری با بیان اینکه در سال جاری حدود ۱۰۰ روستا در این زمینه شناسایی شده است که این دو اکیپ به آنها اعزام خواهد شد افزود: وزارت بهداشت در یک اقدام ابتکاری کلینیک‌های سیار را به تعداد ۸۰ کلینیک سیار جهت ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به مناطق محروم کشور فراهم کرده است که از این تعداد دو کلینیک سیار نیز به آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

تقی زاده اضافه کرد: هرکدام از کلینیک‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و مجهز به امکانات یک مطب دندانپزشکی از جمله یونیت، دستگاه رادیوگرافی، اتوکلاو، منبع آب و تخلیه آب، آمالگاماتور، لایک کیو، جرم گیری و حتی GPS بوده و خدماتی شامل جرم گیری و بروساژ، ترمیم و کشیدن دندان‌های شیری و دائمی، پالیوتومی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان، فلوراید تراپی، فیشور سیلنت و در مجموع خدمات دندانپزشکی در سطوح اول و دوم را بصورت رایگان در مناطق محروم استان انجام خواهند داد و در طول سال بطور متوسط ۲۰۰ روز در مأموریت خواهد بود.

معاون اجتماعی دانشگاه هدف از اجرای این طرح را خدمت رسانی درمانی مطلوب و ارتقای شاخص سلامت دهان و دندان در کشور عنوان کرد وگفت: مهم‌ترین ویژگی این طرح مشارکت دندانپزشکان داوطلب و خیرین بوده و دندانپزشکان و تلاشگران این عرصه درحال تأسیس سازمان مردم نهادی برای تأمین نیروی داوطلب در این خصوص هستند که به زودی انجمن خیرین سلامت دهان و دندان در آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به این که به منظور تکمیل حلقه مراقبت بهداشتی آحاد جامعه طرح اعزام اکیپ سیار دندان پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار استان ایجاد شده است گفت: در طی سه سال گذشته بیش از ۸۰ یونیت دندان پزشکی نیز برای واحدهای بهداشت دهان و دندان مراکز خدمات جامع سلامت خریداری شده است.

رسول انتظار مهدی افزود: مخاطب این طرح کودکان زیر چهارده سال و زنان باردار هستند که به صورت رایگان ویزیت و درمان می‌شوند و دیگر افراد نیز با هزینه ناچیز و با استفاده از بیمه روستایی تحت درمان قرار می‌گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز