سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با برنا:

برای حضور موفق در بازی های آسیایی و المپیک برنامه ریزی کرده ایم

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۱۴:۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۲۵۴۶۷
برای حضور موفق در بازی های آسیایی و المپیک برنامه ریزی کرده ایم
عباس علایی مقدم گفت: برای حضور موفق ورزشکاران استان قزوین در بازی های آسیایی2018 جاکارتا و المپیک 2020توکیو برنامه ریزی ویژه ای کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عباس علایی مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با برنا در آستانه هفته تربیت بدنی به تشریح آخرین وضعیت ورزش و جوانان قزوین پرداخت و اظهار کرد: بازی های آسیایی2018 جاکارتا و المپیک 2020توکیو از اهمیت زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل هم برای حضور موفق ورزشکاران استان قزوین در این میادین مهم برنامه ریزی کرده ایم.

علایی مقدم با اشاره به مهم ترین اولویت های ورزش و جوانان قزوین خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام و تشکیل ستاد بازی های آسیایی در قالب چشم انداز کوتاه و میان مدت تا المپیک 2020توکیو و برنامه ریزی ویژه برای این رویداد بین المللی مهم ترین مقوله هایی هستند که پیگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: باید از ملی پوشان تا زمان آغاز این پیکارها مراقبت کنیم ضمن اینکه هدف گذاری برای المپیک2024 هم در قالب استعدادیابی از ورزش پایه ها در دستور کار ما قرار دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین تاکید کرد: هیات های ورزشی نیز باید کار استعدادیابی را انجام دهند و از طرفی هم از ظرفیت شوراها و شهرداری و فرمانداران در این زمینه استفاده کنیم.

علایی مقدم با تاکید بر لزوم قرارگیری ورزش در سبد خانوار خاطرنشان کرد: ورزش باید در سبد خانوار قرار گیرد و این امر هم نباید به صورت اجباری باشد بلکه خانواده ها با کمال میل نسبت به آن اقبال نشان دهند.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این امر به موفقیت چشمگیری دست می یابیم که البته قسمت دیگر کار بر عهده هیات های ورزشی است که باید به درستی انجام شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین درخصوص بحث استعدادیابی جهت پرورش قهرمانان شاخص هم توضیح داد: در این راستا باید عزم استانی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ایجاد شود که باتوجه به صنعتی بودن استان قزوین و وجود خیرین در این استان می توان در این جهت گام برداشت.

علایی مقدم اذعان کرد: در حوزه جوانان هم نفرات خوبی در حوزه های مختلف داریم و علاوه بر عرصه ورزش در عرصه علمی مانند رباتیک و... نیز شاهد درخشش این افراد هستیم و از طرفی هم در زمینه ورزشکار و روحانی و سرباز برتر جایگاه خوبی در کشور داریم که ظرفیت های عظیمی برای استان قزوین محسوب می شوند.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری جوانان در دستگاه های اجرایی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که جوانان در دستگاه های اجرایی حضور داشته باشند و سازمان های مردم نهاد نیز به خوبی توسط این دستگاه ها به رسمیت شناخته و مورد پذیرش واقع شوند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین به آمار بیمه شدگان ورزشی این اداره کل اشاره کرد و گفت: تا پایان سال95 بیش از 66هزار بیمه شده ورزشی داشتیم که این روند در سال96 هم ادامه دارد و درحال افزایش این آمار هستیم.

علایی مقدم درخصوص ورزشکاران قزوینی حاضر در اردوهای تیم ملی و باشگاه های قزوین توضیح داد: بیش از 90-80 ورزشکار قزوینی به اردوهای تیم های ملی مختلف دعوت شده اند و 422باشگاه ورزشی هم در سطح استان در رشته های مختلف فعالیت دارند.

وی عدم اعتماد بخش خصوصی و برآورده شدن انتظارت این بخش را مهم ترین دلیل حضور نیافتن تیم والیبال سپهرالکتریک قزوین در لیگ برتر ذکر کرد و افزود: در این زمینه قرار بود بخش خصوصی تیمداری کند که ابتدا خواستار دریافت منابع مالی شد و مقررشد 1درصد از اعتبارات اداره کل به این موضوع تخصیص یابد ضمن اینکه در این خصوص جلساتی هم با اتاق بازرگانی و بخش صنعت برگزار و طراحی خوبی جهت درآمدزایی شد ولی به دلیل عدم تامین منابع مالی این امر محقق نشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین ادامه داد: تیمداری وظیفه اداره کل نیست ولی با این حال همراه این تیم بودیم و جلسات کارشناسی هم در این خصوص برگزار و از حضور این تیم در لیگ برتر حمایت کردیم ولی باتوجه به اینکه حضور در لیگ برتر نیازمند هزینه های میلیاردی است که از توان شرکت سپهرالکتریک خارج بود، این امر محقق نشد.

علایی مقدم در خصوص هزینه های پیش بینی شده برای حضور این تیم در لیگ برتر عنوان کرد: ابتدا قرار شد 2-1/5میلیارد تومان اداره کل به این تیم کمک و بقیه هزینه ها را بخش خصوصی تامین کند که درکل 4میلیارد تومان برآورد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: البته برآورد اولیه 7میلیارد تومان بود تا این تیم در اواسط جدول قرار گیرد ولی سپس این هزینه تعدیل و به 4میلیاردتومان کاهش یافت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین درخصوص مصائب تیمداری در فوتبال اذعان کرد: فوتبال هم مشکلات عدیده ای دارد و تیمداری در این رشته هم دارای مشکلات خاص خود است.

وی ادامه داد: والیبال و فوتسال از طرفداران بیشتری در مقایسه با سایر رشته ها برخوردارند و در فوتسال 22-21نفر در لیگ برتر داریم و چند بازیکن هم در لیگ های خارجی حضور یافته اند و سال گذشته بخش خصوصی در زمینه تیمداری در فوتسال وارد شد که اگر ورود به کمیسیون ماده5 صورت می گرفت اکنون اتفاقات بهتری برای این تیم می افتاد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین ادامه داد: البته در حال حاضر از تیم هایی مانند کشاورز و مدافعین حرم تاکستان و تیم بانوان پارس نوین قزوین که در لیگ یک فوتسال حضور دارد با توجه به محدودیت های اعتباری اداره کل در حد توان حمایت می کنیم.

علایی مقدم با اشاره به حضور ورزش های انفرادی در لیگ های مختلف افزود: برخلاف ورزش های تیمی در ورزش های انفرادی تنها با 30-20میلیون تومان می توان در لیگ حضور یافت چراکه ورزشکاران این رشته ها به تامین هزینه های ایاب و ذهاب و لباس خود هم راضی هستند.

وی درباره برنامه خود برای ورزش بانوان اظهار کرد: ورزش بانوان یکی از اولویت های اداره کل است و در جلسه با روسای ورزش و جوانان شهرستان ها نیز مقررشد حداقل 35درصد اعتبارات برای اعزام بانوان به مسابقات مختلف باید هزینه شود و از طرفی هم مناسب سازی اماکن ورزشی برای استفاده بانوان هم در دستور کار ما قرار دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین با تاکید بر اهمیت صنایع جهت حمایت از تیم های ورزشی اذعان کرد: به دنبال صنایعی هستیم که حداقل ها را در ورزش تامین کنند و هم در ورزش های انفرادی و هم تیمی ظرفیت های خوبی در دو بخش آقایان و بانوان داریم و آماده حضور در میادین مختلف با هزینه های حداقلی هستیم.

علایی مقدم درخصوص شورای عالی ورزش قزوین هم ابراز کرد: شورای عالی ورزش قزوین اتفاق خوبی است که در این استان افتاده و جلسات این شورا از زمان استاندار سابق به ریاست استاندار تشکیل می شود و ما هم لیست تیم هایی را که قابلیت سرمایه گذاری دارند را به استانداری اعلام کرده ایم تا در این خصوص تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

وی به ارزیابی عملکرد هیات های ورزشی هم اشاره و خاطرنشان کرد: در ارزیابی انجام شده از عملکرد 51هیات ورزشی استان قزوین 60درصد وضعیت خوبی داشته اند و عملکرد 25درصد متوسط روبه بالا بوده است که باید با ریشه یابی مشکلات آنها در این رشته ها هم حرف برای گفتن داشته باشیم و 15درصد نیز عملکرد ضعیفی داشته اند که باید برای آنها نیز چاره اندیشی شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین از تیروکمان و سنگنوردی و تکواندو به عنوان رشته های موفق در قزوین یاد کرد و گفت: در این رشته ها باتوجه به وجود قهرمانان شاخص موفقیت های چشمگیری کسب شده است.

علایی مقدم ادامه داد: هیات هایی مانند انجمن های ورزشی هم گستره خوبی دارند و رشته های زیادی را تحت پوشش خود قرار داده اند که در همین زمینه برگزاری اردوی تیم ملی سپک تاکرا در قزوین از اتفاقات خوشایند این هیات محسوب می شود.

وی اذعان کرد: البته در والیبال و هندبال تحولات خوبی صورت گرفته و در بسکتبال هم قابلیت های خوبی داریم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین دورنمای ورزش این استان را خوب ترسیم و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون عملکرد در این زمینه خوب بوده و 7 اردوی تیم های ملی مختلف در قزوین برگزار شده است.

علایی مقدم اضافه کرد: همه تلاش ما در سال جاری، داشتن خروجی مطلوب در بازی های آسیایی و پارا آسیایی که شهریور ماه سال آینده برگزار می شود، است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز