قهرمان کشتی فرنگی جهان در گفت و گوی اختصاصی با برنا:

با این قهرمانی دوباره کشتی حرفه ای را ادامه می دهم

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۴:۴۴:۰۲
کد خبر: ۶۲۵۹۵۸
با این قهرمانی دوباره کشتی حرفه ای را  ادامه می دهم
مهرداد کریمی گفت: خوشبختانه پس از 12سال دوری از تشک با قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی جهان؛ کشتی حرفه ای را مجددا ادامه داده و با قدرت به تشک باز می گردم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "مهرداد کریمی" کشتی گیر استان قزوین پس از کسب عنوان قهرمانی مسابقات جهانی پیشکسوتان در بلغارستان در گفت و گوی اختصاصی با برنا اظهار کرد: پس از 12سال دوری از تشک توانستم با قهرمانی در وزن 130کیلوگرم بازگشت باشکوهی به تشک داشته باشم و با این قهرمانی کشتی حرفه ای را ادامه خواهم داد و با قدرت به تشک باز می گردم.

کریمی که سابقه عضویت در تیم ملی جوانان و کسب عنوان ششم آسیایی درسال1997میلادی و دومی با این تیم و نیز 8-7مدال تورنمنت های مختلف را در کارنامه دارد درباره حضور مجددش در تشک پس از سال ها وقفه توضیح داد: واقعا شرایط سختی بود چراکه 12سال کشتی نگرفته و از میادین دور بودم هرچند در این مدت ورزش می کردم که خوشبختانه با تشویق دوستان و خانواده دوباره شروع کردم و با تنها یک ماه تمرین برای مسابقات انتخابی در تبریز و 5دور کشتی توانستم قهرمان جهان شوم.

وی درباره دلیل دوری خود از میادین اظهار کرد: در این چند سال خیلی در حقم اجحاف شد و زیاد به من بها ندادند ضمن اینکه ضرب خوردگی هم مزید بر علت شد تا 12سال دور از تشک باشم.

فرنگی کار قزوینی ادامه داد: علیرغم اینکه 3-2بار برای مسابقات جهانی بزرگسالان انتخاب شدم گفتند که سنت کم است و سال بعد اعزام می شوم که همین امر باعث شد از کشتی دور شوم.

کریمی سطح مسابقات بلغارستان را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در مسابقات بلغارستان کشتی ها خیلی سنگین بود و اکثرا بزرگسالان که هنوز هم کشتی می گیرند مثل کشتی گیر آمریکایی و لتونی که در مسابقات جهانی2017 در فرانسه ششم شده بود در این پیکارها حضور داشتند که خدا هم کمک کرد تا قهرمان شوم.

وی در خصوص رقبای خود در راه کسب عنوان قهرمانی ابراز کرد: من در دور اول استراحت کردم و در دور دوم کشتی گیر روسیه که قهرمان اروپا و نفر اول جوانان جهان بود را شکست دادم  و در دور سوم هم بر کشتی گیر ترکیه غلبه کردم که نفر دوم این کشور بود و در فینال هم نماینده میزبان را 5بر 1از پیش رو برداشتم و قهرمان شدم.

قهرمان 130کیلوگرم مسابقات جهانی بلغارستان با بیان اینکه هزینه های اعزام را خودم تامین کردم، ادامه داد: من به عنوان تنها نماینده قزوین در قالب تیم ملی در این مسابقات که در رده سنی( 35 تا 40 سال) برگزار شد با 7میلیون تومان هزینه شخصی شرکت کردم.

کریمی عنوان کرد: هدفم از حضور در این مسابقات این بود که محک بخورم و بعد از چندسال دوری شرایط خودم را ارزیابی کنم.

وی درباره برنامه آینده خود هم گفت: با افزایش تمرینات و افزایش وزن برای انتخابی مسابقات اوپن که سه ماه دیگر برگزار می شود آماده می شوم که تلاش می کنم نماینده شایسته ای برای قزوین در این پیکارها باشمو این عنوان انگیزه مضاعفی برای بازگشت به کشتی حرفه ای برایم فراهم کرد .

این پهلوان قزوینی درباره دیدار مسوولان اظهار کرد: این دیدارها خیلی خوب است و اینگونه کارهای فرهنگی ورزشی انگیزه ای برای جوانان می شود تا با قدرت بیشتری در میادین حاضر شوند کمااینکه من هم کشتی گرفتم تا برای شاگردانم انگیزه شود و تمرینات خود را با قدرت بیشتری ادامه دهند.

کریمی با بیان اینکه خواستن توانستن است، افزود: من خودم سالهاست باشگاه داری می کنم و سالن بدنسازی و کشتی دارم که شاگردانم و دیگر افراد در آن تمرین می کنند و این دید و بازدیدها هرچه بیشتر باشد برای ورزش و ورزشکاران خوب است.

فرنگی کار قزوینی در خصوص وضعیت کشتی این استان هم گفت: کشتی قزوین چندان وضعیت خوبی ندارد و در 2-1ماهی که به میادین بازگشتم تشک های سالن تختی به لحاظ تمیزی شرایط و سالم بودن وضعیت خوبی نداشتند که باید دراین خصوص تجدید نظر شود.

کریمی ادامه داد: به لحاظ فنی نیز کشتی قزوین وضعیت مطلوبی ندارد و هرچند سال یکبار تک ستاره ای از این استان در آزاد و فرنگی ظهور پیدا می کند که این شرایط اصلا زیبنده این استان نیست. 

 وی اذعان کرد: درگذشته من و شهاب قربانی به عنوان کشتی گیران مطرح قزوین بودیم که پس از آن کشتی قزوین شاهد درخشش احسان لشگری بود که امیدواریم کار قهرمان پروری به صورت وسیع در قزوین انجام شود و به جایگاه اصلی خود در کشتی کشور برسیم.

IMG_3272

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز