نماینده مردم بروجرد بیان کرد :

لزوم خدمت ویژه دولت به خانواده های دارای چند معلول

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۲۳:۰۱:۵۹
کد خبر: ۶۲۶۰۳۰
لزوم خدمت ویژه دولت به خانواده های دارای چند معلول
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده بررسی هر گونه طرحی برای حمایت از معلولان از سوی سازمان بهزیستی است.

 به گزارش حبرگزاری برنا لرستان ،عباس گودرزی در گفت و گو با  خانه ملت، با اشاره به طراحی بسته حمایتی جدید با 17 خدمت برای خانواده های 5 معلول به بالا توسط بهزیستی گفت: معتقدم دولت باید برای پیشگیری از این گونه زاد و ولدها  سرمایه گذاری و هزینه کند و به این موضوع بودجه اختصاص بدهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به صورت معمول باید از خانواده هایی که فرزند معلول دارند، حمایت شود و به همین نسبت ازخانواده هایی که چند فرزند معلول دارند حمایت ویژه شود، حال تا چه برسد به خانواده هایی که دارای بیش از 5 فرزند معلول هستند که قطعا باید از آن ها حمایت گسترده ای صورت گیرد به طوری که تمام نیازهای مرتبط با حفظ و نگهداری معلول در این خانواده ها تامین شود.

وی با بیان اینکه معیشت این خانواده ها نیز باید در قالب مستمری که به آن ها پرداخت می شود، لحاظ شده و به حساب خانوار واریز شود، تصریح کرد: وظیفه حاکمیت، دولت و مسئولان است تا به خانواده ای که این چنین غرق در غم و رنج  و عذاب است کمک کند تا دردی بیشتر از نگه داری فرزند معلول خود  نداشته باشد و گرفتار تامین معیشت و هزینه دارو و نگهداری نشود.

گودرزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 83 و عدم مناسب سازی معابر شهری برای معلولان گفت: باید در کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را مورد بررسی و توجه قرار دهیم و در این قانون بازبینی داشته باشیم تا با یک عزم و همت جمعی شاهد تحقق اجرای این قانون باشیم.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی طرح حمایتی خود از معلولان را به مجلس ارائه دهد تا این طرح در کمیسیون اجتماعی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سئوال که تنها 10 درصد مستمری به خدمات تخصصی اختصاص داده می شود که کفاف معلولان را نمی دهد، گفت: خانواده دارای فرزندان معلول به دلیل مشکلات معیشتی که در زندگی خود دارند، باید مبلغی در اختیار داشته باشند و این مبلغی که پرداخت می شود ناچیز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: با اینکه در برنامه ششم و بودجه 96 مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی به تبع تحت پوشش های کمیته امداد سه برابر شود اما باز هم این مبلغ، مبلغی نیست و قراراست که از محل هدفمندی در قالب مستمری پرداخت شود چراکه اگر این مبلغ در قالب یارانه توزیع می شد، این نگرانی وجود داشت که با حذف احتمالی یارانه ها پرداخت این مبلغ در گذر زمان قطع شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز