استاندار در دیدار با احزاب و تشکل های سیاسی:

وجود احزاب سیاسی برای کنترل هیجانات کاذب ضروری است

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۱:۲۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۶۳۰۱
وجود احزاب سیاسی برای کنترل هیجانات کاذب ضروری است
"عبدالمحمد زاهدی" گفت: وجود احزاب سیاسی برای کنترل هیجانات کاذب و تبدیل آن به فعالیت سیاسی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در دومین نشست هم اندیشی با احزاب و تشکل های سیاسی استان گفت: احزاب، هیجانات کاذب سیاسی را کنترل و آن را به فعالیت سیاسی تبدیل می کنند و به همین دلیل هم وجود آنها در جامعه ضروری است.

زاهدی اظهار داشت: این قشر با نقد و نظر اصلاحی در جهت توسعه جامعه اقدام کرده و‌ می‌تواند موارد مهم و جدیدی را مطرح کند.

وی بیان کرد: احزاب و رسانه ‌ها برآیند افکار عمومی هستند و در فضای سیاسی امروز مردم باید مشارکت داشته باشند که این تعامل تنها به حضور در انتخابات و ‌راهپیمایی‌‌ها محدود نمی ‌شود.

استاندار قزوین افزود: در راستای مشارکت مطلوب مردم در فضای سیاسی جامعه باید تشکیلاتی به نمایندگی از افکار عمومی ایجاد شده و در مسائل مختلف جامعه مشارکت کنند.

‌زاهدی گفت: یکی از مشکلات در جامعه عدم تعادل در فعالیت‌ های سیاسی بوده به طوری که در زمان انتخابات تب هیجانات و فعالیت های سیاسی به درجه بالا رسیده و با پایان انتخابات فروکش می‌ کند و همین امر برخی مشکلات و مسائل را در این زمینه به وجود می ‌آورد.

وی ادامه داد: وجود احزاب از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری کرده و فعالیت ‌های سیاسی را تعدیل می‌ کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: حزب یک مکانیزم و ابزار مناسب برای انتقال قدرت بوده چراکه با وجود حزب انتقال قدرت عالمانه ‌تر، قانون‌ مندتر و با آرامش صورت گرفته و از حرکت‌ های توده ‌وار هیجانی و تنش ‌ها جلوگیری می ‌شود.

زاهدی عنوان کرد: بخش عمده‌ ای از جامعه هیجانات سیاسی دارند که احزاب این هیجانات را به آگاهی و فعالیت سیاسی تبدیل می ‌کند.

وی با اشاره به اینکه حزب نوعی دولت در سایه است، گفت: منتقد، حامی، اصلاح‌ گر از انواع احزابی هستند که نقش "دولت در سایه"را ایفا می کنند و می توانند فعالیت مجموعه مسوولان و قوا را رصد ‌کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: احزاب بزرگ دنیا سیستم آموزشی و تربیت نیرو دارند اما در ایران به این مسئله توجه کمتری می ‌شود.

زاهدی گفت: حزب انباشت سرمایه سیاسی برای کنش فراگیری سیاسی است که هم ‌افزایی و تعامل در جامعه ایجاد می‌کند که اقدامی ارزشمند به شمار می‌ رود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به انسجام احزاب ادامه داد: اگر احزاب از حالت شفافیت و انسجام خارج شوند به فرقه تبدیل شده که نمونه بارز آن منافقین هستند.

استاندار قزوین بیان کرد: مهمترین کار حزب رقابت سیاسی است که در این زمینه باید به قواعد بازی پایبند بوده و پیروزی و شکست را بپذیرد.

زاهدی با بیان اینکه احزاب منافع کشور را فدای بازی ‌های سیاسی نمی ‌کنند، گفت: اگر رقابت‌ های سیاسی به نزاع تبدیل شود به ضرر کشور و نظام خواهد بود که احزاب در این زمینه باید عاقلانه رفتار کنند.

استاندار قزوین افزود: در درون نظام سیاسی انتقال قدرت مزیت محسوب می ‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات احزاب در کشور ادامه داد: یکی از مشکلات احزاب در کشور عدم شناخت درست جامعه بوده که توانایی تطبیق رفتار با جامعه را تضعیف می ‌کند.

زاهدی گفت: یکی از آفات حزبی کشور «دولتی بودن احزاب» است که در برخی مواقع سبب جدایی از مردم و دولتی‌ ماندن حزب می‌‌ شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برخی احزاب تنها با هدف پیروزی در انتخابات تشکیل می‌ شوند که اینگونه احزاب انسجام نداشته و این مسائل آسیب ‌هایی در کشور را به وجود می ‌آورد و نیازمند اصلاح است.

زاهدی گفت: در خدمت تمامی احزاب هستم و به تفکیک با آنها جلسه خواهیم داشت و به گفت و گوی با همه جریانات و استفاده از نقطه نظرات آنها اعتقاد دارم.

وی اظهار کرد: از جمله مشکلات اساسی در کشور این است که نظام انتخاباتی کشور ،حزبی نیست و اگر این ایراد مرتفع شود به عنوان مثال برای انتخاب شهردار دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

استاندار با تفکیک دو مقوله مدیریت سیاسی و فعالیت سیاسی تصریح کرد: هر دولتی حق دارد مدیران خود را انتخاب کند و مدیران سیاسی باید قطعا حامی و طرفدار دولت باشند و مدیران غیر سیاسی نیز باید سیاست ها و برنامه های دولت را قبول داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت احزاب در مسیر توسعه استان پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز