احداث بیمارستان خیریه امید ارومیه بعنوان یکی از نمودهای حضور خیرین در عرصه سلامت است

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۵:۳۶:۰۱
کد خبر: ۶۲۶۴۸۴
احداث بیمارستان خیریه امید ارومیه بعنوان یکی از نمودهای حضور خیرین در عرصه سلامت است
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: احداث بیمارستان خیریه امید ارومیه بعنوان یکی از نمودهای حضور خیرین در عرصه سلامت است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسینعلی شهریاری که به ارومیه سفر کردخ است در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: جرقه اول خیرین سلامت از مجلس هشتم زده شد و طی این مدت حضور ۵۰۰۰میلیارد تومان توسط خیریه به حوزه سلامت کمک شده است.

وی افزود: باید برای حضور خیرین در این عرصه تبلیغات شود ضمن اینکه در دوره جدید مجمع، تلاش های زیادی برای شناساندن این حوزه برای حضور خیرین صورت می گیرد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: دولت های مختلف در خدمت رسانی به مردم عین همدیگر هستند و تفاوتی با هم نداشته اند که به عنوان مثال برنامه پنجم در همه حوزه ها از جمله بهداشت تنها حدود ۲۵ درصد اجرایی شده و همه دولت ها چه دولت قبلی چه این دولت اعتقاد چندانی به آن ندارند.

وی اضافه کرد: درحالی که قرار بود آیین نامه بسیاری از مواد برنامه پنجم در دولت احمدی نژاد ظرف ۶ ماه نوشته شود بعد ۶ سال انجام نگرفت.

شهریاری گفت: احداث بیمارستان خیریه امید ارومیه بعنوان یکی از نمودهای حضور خیرین در عرصه سلامت است.

وی افزود: بخاطر سوء مدیریت نتوانسته ایم از مرزها استفاده کنیم درحالیکه باید از مرزها بعنوان یک مزیت به حساب بیاوریم نه یک تهدید و استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های موفق در عرصه خیرین کشور می تواند از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کند.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت حرکات خیرخواهانه خوبی در کشور صورت داده است و برای توجه آنان به استان آذربایجان غربی هماهنگی خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور خاطر نشان کرد: برای جذب خیرین ، همایشی برای هم استانی های حاضر در استان های دیگر برگزار شود تا از آنان در کمک به حوزه سلامت استان استفاده شود ضمن اینکه در این راستا باید از وجود جوانان نیز در عرصه سلامت و بهداشت استفاده شود.

شهریاری گفت: در هیچ کشوری نتوانسته اند از پس هزینه های بهداشت بربیایند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با اشاره به گسترش برون سپاری خدمات از بدنه دولت به بخش خصوصی در اکثر کشورهای دنیا اظهارکرد: متاسفانه با واگذاری واحدهای بهداشتی به بخش خصوصی در ایران، هزینه های مردم افزایش یافته که باید برای حل این مسئله فکری کرد.

 

نظر شما