استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

لزوم توسعه بنادر شهرستان‌های ساحلی هرمزگان به طور متوازن / توجه ویژه سازمان بنادر به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۷:۵۵:۳۰
کد خبر: ۶۲۶۶۳۷
لزوم توسعه بنادر شهرستان‌های ساحلی هرمزگان به طور متوازن / توجه ویژه سازمان بنادر به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: نیاز است بنادر موجود در شهرستان‌های ساحلی هرمزگان به طور متوازن توسعه یابند تا تخلیه و بارگیری کالا و فعالیت‌های تجاری در این بنادر توزیع شود.

استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، بنادر را از زیرساخت‌های اصلی استان هرمزگان دانست و عنوان کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های مردم در هرمزگان با توجه به شرایط جغرافیایی این استان با بنادر و دریانوردی مرتبط است.

وی ادامه داد: بیش از 54 درصد صادرات و واردات کالا در کشور از طریق بنادر هرمزگان صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان خواستار توسعه بنادر با قدمت این استان همچون بندرلنگه و بندرتیاب شد و افزود: نیاز است بنادر موجود در شهرستان‌های ساحلی هرمزگان به طور متوازن توسعه یابند تا تخلیه و بارگیری کالا و فعالیت‌های تجاری در این بنادر توزیع شود.

همتی تصریح کرد: همچنین با توجه به گسترده بودن فعالیت‌های بنادر و دریانوردی در هرمزگان درخواست داریم در صدور مجوزها در این حوزه اختیارات بیشتری به استان واگذار شود.

وی بابیان اینکه مجموع درآمد سالانه بنادر هرمزگان بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: از سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهیم به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان توجه ویژه‌ای داشته باشد و در این راستا با توجه به درآمد مناسب بنادر استان، پروژه‌هایی را جهت ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اجرا کند.

استاندار هرمزگان خواستار توجه بسیار به اشتغال نیروهای بومی و ماندگار در بنادر هرمزگان شد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا آئین‌نامه استفاده از کالای ته‌لنجی در هرمزگان نیز اجرا شود.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این دیدار، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل کشور بنادر متعددی را تحت پوشش دارد که بخش عمده‌ای از اشتغال نیز در فعالیت‌های دریایی و بندری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که شهرها و مناطق پیرامون بنادر از منافع حاصل شده از بنادر بهره‌مند شوند و در این راستا پروژه‌هایی برای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط سازمان بنادر مشخص شده است که استان هرمزگان با توجه به اهمیت بسیار زیاد در زمینه بنادر و دریانوردی در اولویت استفاده از این پروژه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به پروژه‌های مهم دریایی و بندری در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: طی سه ماه آینده عملیات اجرایی فاز سوم بندر شهید رجایی با 860 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جهت ایجاد زیرساخت‌ها آغاز می‌شود که با اجرای این فاز ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به هشت میلیون TEU خواهد رسید.

راستاد تصریح کرد: همچنین در راستای توسعه دسترسی بندر شهید رجایی برنامه‌ای برای آماده شدن این بندر جهت پهلوگیری بالاترین نسل کشتی‌ها و شناورها اجرا می‌شود تا رقابت‌پذیری این بندر در رقابت با بنادر همجوار افزایش یابد.

وی گفت: پروژه دیگرنیز احداث اسکله‌های نفتی در بندر رجایی با سرمایه‌گذاری 160 میلیارد تومانی است و همچنین در نظر داریم سهم حمل کالا از طریق ریل در این بندر افزایش پیدا کند.

معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی ناوگان مسافری دریایی در هرمزگان نیز در برنامه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای کمک به توسعه گردشگری دریایی نیز تسهیلات خرید شناور گردشگری و تفریحی با سود صفر درصد و با حداقل آورده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز