رییس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی گیلان خبر داد :

آغاز طرح رجیستری تلفن همراه از ۲۸ مهر ماه/ ۹۰ درصد گوشی های تلفن همراه در بازار به صورت قاچاق عرضه می شوند

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۱۱:۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۲۶۷۴۰
آغاز طرح رجیستری تلفن همراه از ۲۸ مهر ماه/ ۹۰ درصد گوشی های تلفن همراه در بازار به صورت قاچاق عرضه می شوند
احمد ملک فرنود رییس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت : این طرح به اهتمام حاکمیت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا می شود و تمام ارگان‌های مربوط به این طرح در یک کارگروه در حال فعالیت است تا این پدیده را ریشه‌کن کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ وی با بین اینکه قاچاق کالا ضربه زیادی به اقتصاد بازار و کشور می زند افزود : علاوه بر زیانی که بازار را تحت شعاع قرار می دهد مصرف کنندگان نیز از این امر متضرر می گردند .

ملک فرنود با بیان اینکه ۹۰ درصد گوشی های همراه موجود در بازار ، قاچاق هستند گفت : گوشی هایی که به صورت قاچاق وارد بازار می شوند فاقد گارانتی هستند و در صورتی که پس از خرید ، به گوشی همراه مصرف کننده آسیبی وارد شود هیچ شرکت معتبر گارانتی ، خدمات پس از فروش آن را پشتیبانی نخواهد کرد.

وی مزایای طرح رجیستری تلفن همراه را برشمرد و اظهار داشت :برای مقابله کردن با بحث قاچاق و سو استفاده های احتمالی در بحث فروش ، طرح رجیستری به جهت ارج نهادن به حقوق مصرف کننده اجرا می شود.

رییس اتحادیه تلفن های همراه و تجهیزات مخابراتی استان گیلان در تشریح جزییات طرح رجیستری ادامه داد : از ۲۸ مهرماه طرح رجیستری تلفن همراه شروع و ‌هر دستگاه با شناسه بین الملی خود شناسایی می‌شود.

وی افزود : این شناسه باید در سیستم مخابراتی هر کشور تعریف‌شده باشد تا بتوان خدمات لازم را دریافت کرد،  از طریق این طرح سریال گوشی‌هایی که در سامانه گمرگ ثبت نشوند قاچاق محسوب شده و قابلیت استفاده از سیستم مخابراتی را نخواهند داشت.‌

رئیس اتحادیه تلفن همراه گیلان با اشاره به حجم بالای گوشی های موبایل قاچاق موجود در بازارگفت: اگر یکباره این حجم از گوشی از کار بیافتد بازار با چالش بزرگی روبرو می‌شود .به همین دلیل در گام اول نام دو برند و ۲ مدل شامل این طرح اعلام می‌شود و برای بقیه برندها نیز  تا پایان سال اجرایی می‌شود.

‌ملک فرنود با تاکید بر اینکه این طرح هیچ ضرری برای مصرف‌کننده ندارد عنوان کرد: تنها هدف  طرح ضربه زدن به قاچاق است و این طرح برای گوشی های موجود در فروشگاه و یا گوشی‌هایی که توسط مصرف‌کننده خریداری‌شده اما مورداستفاده قرار نگرفته است.

ملک فرنود همچنین از عملی شدن طرحی با عنوان فروشگاه مجاز یا تعمیرگاه مجاز که به صورت برچسب هایی سالیانه در این فروشگاه ها یا تعمیرگاه ها در معرض دید عموم الساق میگردد، از طرف اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی استان تا پایان سال خبر داد.وی تشریح کرد:این طرح دربرگیرنده واحدهایی است که تحت شناسایی و زیر مجموعه اتحادیه هستند و با داشتن این برچسب ها در واقع تایید شده اتحادیه و اصناف بوده و مصرف کنندگان میتوانند با خیالی آسوده جهت خرید و استفاده از خدمات پس از فروش،از این فروشگاه ها خرید نمایند.

وی از ارتباط و تعامل خوب اتحادیه ی تلفن همراه با نیروی انتظامی خبر داد و گفت : نیروی انتظامی ، پلیس آگاهی شاخه ی قاچاق در ارتباط تنگاتنگ با این اتحادیه هستند و تعاملات و توافقات خوبی با اتحادیه و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

 

 

نظر شما