معاون عمرانی استاندار قزوین:

رونق صنعت ساختمان از مهم ترین دغدغه های مهندسان باشد

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۱۴:۰۹:۵۳
کد خبر: ۶۲۶۸۲۷
رونق صنعت ساختمان از مهم ترین دغدغه های مهندسان باشد
علی فرخ زاد گفت: رونق صنعت ساختمان باید از مهم ترین دغدغه های مهندسان و صنایع فعال در این بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علی فرخزاد" معاون عمرانی استاندار قزوین در دومین جشنواره ساختمانهای برتر استان قزوین با اشاره به اینکه یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان است اظهار کرد: روش های ساخت و ساز در حال حاضر نسبت به دهه های گذشته تغییر نکرده و باید در این رابطه شاهد تغییرات جدی بود و مهندسان و صنایع فعال در این بخش دغدغه رونق صنعت ساختمان را داشته باشند.

فرخزاد عنوان کرد: امروز تمام افراد درگیر در این صنعت اعم از تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی و بنگاه های املاک به‌ عنوان عضوی از اعضای صنعت ساختمان به نوعی با این معضل مهم دست به گریبان هستند.

وی با بیان این مطلب که رونق صنعت ساختمان از مهم ترین دغدغه های مهندسان و صنایع فعال در این بخش است افزود: امروز دیگر نمی توان ساخت و ساز را به روش های گذشته ادامه داد و باید هم از لحاظ نحوه فروش، نوع ساخت، فناوری و ذائقه مردم شاهد تغییرهای اساسی باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین بر لزوم بازنگری و تغییر نگاه در حوزه ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان است و بدون توجه به پیش شرط های ساخت و ساز، رونق این بخش امکان پذیر نخواهد بود.

فرخزاد اضافه کرد: روش های ساخت و ساز در کشور با روش های چند دهه قبل تغییر چندانی نکرده و تغییرها شاید تنها به مواردی مانند گذار از اسکلت فلزی به بتنی و برخی مسایل ظاهری خلاصه شده باشد.

وی در ادامه بر لزوم داشتن شناسنامه فنی ملکی برای ساختمان ها تاکید کرد و افزود: این شناسنامه هم اکنون در بخش اجرا، طراحی، تاسیسات برقی و مکانیکی اجرا می شود اما بر اساس آنچه ساخته شده به درستی اجرا نمی شود، از این رو در این زمینه نیز باید بازنگری شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه خواستار ارایه نتایج تحلیلی از جشنواره ملی ساختمان های برتر برای کمک به رشد و پیشرفت صنعت ساختمان شد.

فرخزاد افزود: از نظر تکنولوژی ساخت، ذائقه مردم، قیمت تمام شده، نحوه فروش وتکنولوژی ساخت دیگر مثل سالهای قبل نمی توان ساختمان ساخت که نیازمند تغییر تفکر در این صنعت هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز