مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

معرفی شیراز به عنوان شهری جهانی در اجلاس کوهنوردی

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۱۲:۳۱:۰۶
کد خبر: ۶۲۷۳۳۲
معرفی شیراز به عنوان شهری جهانی در اجلاس کوهنوردی
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه کوهنوردان بنام شیراز بارها به قله هیمالیا صعود کرده اند،گفت:هدف اجلاس جهانی فدراسون های کوهنوردی،جلوه گر کردن شیراز به عنوان شهری جهانی است.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس ، حیدرعلی کامیاب در اجلاس جهانی فدراسیون های کوهنوردی اظهار داشت: شیراز مهد فرهنگ و تمدن ایران است با مردمانی شگفت انگیز که هدف ما از این اجلاس جلوه گر کردن شیراز به عنوان شهری جهانی است.
وی بیان کرد: خانم ها آقایان، میهمانان عالی قدر، مسئولین محترم فدراسیون جهانی کوهنوردی (UIAA) ،روسای و نمایندگان محترم فدراسیون های کوهنوردی کشورها به شهر شیراز، شهر پارسیان پارسا و پایتخت جوانان جهان اسلام خوش آمدید.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: شیراز با آب و هوای همیشه بهار خود و جاذبه های بی نظیر طبیعی همچون نگینی در میان کوههای سر به فلک کشده زاگرس جنوبی می درخشد این شهر با دارا بودن میراث های کهن تاریخی نظیر تخت جمشید و پاسارگاد به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران شناخته می شود و هنگامی که ستاره های درخشان علم ، ادب و فرهنگ به مانند حضرت احمد ابن موسی(ع)، حافظ ، سعدی ، ملاصدرا و کوروش بزرگ را به این جاذبه ها بیافزایم شرایط بی نظیری را شاهد خواهیم بود.
کامیاب تصریح کرد: شهر شیراز از نظر موقعیت جغرافیایی پلی بین شرق و غرب جهان است شیراز شهر بی نظیری است که فرهنگی غنی را درخود جای داده است منطقه ای با محیطی چند فرهنگی و مردمانی شگفت انگیز که لقب پایتخت فرهنگی ایران ، پایتخت شعر و ادب ایران و پایتخت جوانان جهان اسلام را در سابقه دارد.
دبیر شورای عالی ورزش ادامه داد: شیراز شهرگفتگو است که درآن ادیان زبان ها، نژاد ها و قوم های مختلف برای قرن ها در یک خیابان در صلح زیسته اند شیراز آرزومند است با میزبانی های چنین رویدادهایی برای ترویج گفتگوی فرهنگی میان جوانان و ورزشکاران آنها را تشویق و توانمند سازد تا برای صلح و دوستی بیشتر اقدام نمایند.
وی همچنین گفت: ما امیدواریم این برنامه فرصت های بیشتری برای گسترش جنبه های اجتماعی با استفاده از ابزارهایی مانند ورزش و طبیعت گردی فراهم سازد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس هدف ما از میزبانی چنین نشست هایی معرفی شیراز به عنوان گهواره تمدن ایران به جهان عنوان کرد و افزود: جلوه گر نمودن جایگاه شیراز به عنوان شهری با برند جهانی ، بازتاب دادن روح شیراز از طریق پویایی و انرژی جوانی و ارائه تصویر واقعی مردم شیراز از اهداف این اجلاس است.
کامیاب اظهار داشت : شیراز با توجه به دارا بودن طبیعتی منحصر بفرد و همچنین واقع شدن در میان رشته کوههای زاگرس و نزدیکی به قله هایی مانند دنا ، بِل، برم فیروز و ... کوهنوردانی به نام و توانمند که بارها به رشته کوه های بلند دنیا مانند هیمالیا صعود کرده اند می تواند میزبان مناسبی برای برنامه ها و اردوهای بین المللی شما عزیزان باشد.
وی درپایان ضمن خوش آمد مجدد به میهمانان عزیز بیان کرد: آرزومندم در مدت اقامت درشیراز ضمن دستیابی به اهداف این نشست ، با خاطراتی خوش شیراز را ترک و سفیری برای مهربانی، صلح و دوستی مردم شیراز باشید.
نظر شما