خطیب جمعه شادگان:

نام سپاه پاسداران در قانون اساسی از نشانه‌های اقتدار کشور است

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۱۳:۰۲:۲۷
کد خبر: ۶۲۷۳۵۰
خطیب جمعه شادگان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، مظهر دفاع و دژتسخیر ناپذیر ملت قهرمان ایران است، گفت: نام سپاه پاسداران در قانون اساسی از نشانه‌های اقتدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از شادگان، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفى درخطبه هاى نمازعبادى سیاسى جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) برگزارشد، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: تقوای الهی انسان را آباد می کند و موجب تعالی روحش می شود و نماز واقعی می تواند سعادت مومن را تضمین کند.

وى برضرورت رعایت تقوای الهی تاکید کرد و گفت: تقوای الهی راه رسیدن به سعادت نهایی انسان است.

خطیب جمعه شادگان در بخش دیگرى از خطبه هاى خود با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی (ره) افزود: آیت الله سید مصطفی خمینی پشتوانه‌ای قوی برای نهضت امام راحل بود و بزرگ‌ ترین بعد شخصیتی ایشان که زبانزد خاص و عام بود این بود که تا لحظه آخر اعتقاد والایی به ولایت فقیه داشت و الگوی همه ما در ولایت‌پذیری از ولایت فقیه باید این بزرگ‌مرد باشد.

وی را شخصیتی عالم، دانشمند و وارسته عنوان کرد و گفت: با شهادت ایشان، امام خمینی (ره) با تمامی قدرت پایداری کردند و فرمودند، شهادت سید مصطفی از الطاف خفیه خداوند بود.

حجت الاسلام شرفى درفراز دیگرى ازخطبه های نماز جمعه با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله مهدوی کنی یاد این عالم ربانی را گرامی داشت و ابعاد شخصیتی سیاسی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، وی را فردی کم‌نظیر در دوران سال‌های پیش از پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در حالی که دارای فقاهت بود در برابر ظلم مبارزه می‌کرد و در برابر ستم نیز برای پایداری دین ایستادگی داشت.

وى در ادامه خطبه هاى خود با اشاره به 4 آبان، اعتراض افشاگری امام خمینى (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 گفت: تحمیل این قانون بر ملت ایران در حقیقت قانونی علیه انسانیت و تقابل عزت و ذلت بود و اعتراض امام راحل (ره) فریادی در سکوت بر علیه وطن فروشان و فریادی برای آزادی بشریت بود.

خطیب جمعه شادگان افزود: اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون تقابل عزت با ذلت بود.

وى درادامه خطبه هاى خود با اشاره به سخنان گستاخانه اخیر ترامپ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامى و الفاظ اهانت نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره منشا خیر و برکت و نگهبان و حافظ دستاوردهای انقلاب و نظام است.

حجت الاسلام شرفى با بیان این که مردم می‌دانند و آگاه هستند، گفت: دفاع از کشور و تداوم انقلاب از وظایف سپاه است و این نهاد مقدس مورد اعتماد مردم بوده و مردم هیچ‌گاه رشادت‌های سپاه در دوران دفاع مقدس و دفاع از کشور را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سپاه از تمامیت ارضی کشور و ازارزشهای اسلامی حفاظت و صیانت می کند تصریح کرد: سپاه از بطن مردم تشکیل شده و مدافعین راستین آرمان های جمهوری اسلامی هستند.

خطیب جمعه شادگان درپایان خطبه هاى خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان و جوانان، گفت: مسولان باید در کنار گوش کردن به فرمایش معظم له، به تذکرات و بیانات ایشان نیز عمل کنند.

وى تصریح کرد: مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و ضمن گوش دادن به سخنان رهبری درباره خواسته های جوانان به آنها عمل کنند.

 

نظر شما