استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد :

افزایش ۱۳ درصدی مشارکت زائران پاکستانی در اربعین امسال

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۲:۴۴:۰۳
کد خبر: ۶۲۷۸۱۴
افزایش ۱۳ درصدی مشارکت زائران پاکستانی در اربعین امسال
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس گزارش‌های دریافت شده، امسال 13 درصد مشارکت زائران پاکستانی در مراسم اربعین افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط‌ هاشمی درباره اعزام زائران اتباع افغانستان و پاکستان به کربلا در مراسم اربعین اظهار کرد: این روال در سه و چهار سال گذشته انجام شده و زائران این کشورها همچون گذشته به کربلا مشرف می‌شوند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در این مسیر تسهیل‌گر حضور این زائران در مراسم اربعین باشیم، تدابیر و اقداماتی در بدو ورود آنها به پایانه‌های رسمی در نظر گرفتیم، همچنین تسهیلات و مشارکت‌هایی شکل گرفته است که زائران می‌توانند برای طی کردن مراحل تعیین خودرو، تدارکات، تغذیه، مراقبت‌های بهداشتی و... اقامت اولیه داشته باشند.

اوسط هاشمی ادامه داد: زائران کشورهای افغانستان و پاکستان بعد از طی کردن مسافت از کشورشان در زائرسرای مرکز استان مستقر می‌شوند و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، حمایت استانداری، شهرداری‌ها و هماهنگی با استان‌هایی که در طول مسیر قرار دارند، از آنها با راه‌اندازی مواکب پذیرایی می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال براساس گزارش‌های دریافت شده 12 الی 13 درصد حضور زائران اتباع پاکستان در مراسم اربعین افزایش یافته است، اما اتباع کشور افغانستان نسبت به سال گذشته تاکنون حضور کمرنگ‌تری داشتند.

اوسط هاشمی اضافه کرد: در اربعین امسال اقبال متوجه زائران پاکستان است و آنها با طی کردن مسیر طولانی از کشورشان وارد مرز ایران می‌شوند سپس به نقطه صفر مرزی و نهایتا به کربلا مشرف خواهند شد.

وی با اشاره به تامین امنیت زائران کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: در کشورمان امنیت کامل برقرار و تدابیر لازم هم برای تامین امنیت زائران اتخاذ شده است همچنین از فضای امن استان بهره‌مند می‌شویم تا ضریب امنیتی زائران اتباع خارجی را ارتقاء دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز