استاندار اصفهان خبر داد :

کاهش نرخ بی سوادی عشایر استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۴:۳۹:۲۰
کد خبر: ۶۲۷۹۲۵
کاهش نرخ بی سوادی عشایر استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت
استاندار اصفهان در شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: نرخ بیسوادی عشایر باید به متوسط استان نزدیک شود.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در یکصدوبیست و یکمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان، اظهارداشت: طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان ) در ۶ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است و قرار است که در اصفهان نیز اجرایی گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در این طرح فعالیت های خطر پذیر دانش آموزان مورد غربالگردی و رصد قرار می گیرد، افزود: آموزش، توانمند سازی و حمایت های فرهنگی، اجتماعی و مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی صورت می گیرد و کمک های مشاوره ای و مددکاری به دانش آموزان نیز در این طرح دیده شده است.

زرگرپور به بررسی ابعاد مختلف این طرح تاکید کرد و افزود: با کارگروه هایی که در این رابطه فعالیت می کنند باید هماهنگی ایجاد شود که از موازی کاری جلوگیری شود.

رسول زرگرپور این طرح را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با قوت اجرایی شود و به همین دلیل نیاز مند این است که ابعاد مختلف آن بررسی شود.

وی افزود: باید تا جلسه ی آتی جایگاه این طرح در برنامه ی ششم توسعه مشخص شود و همچنین هم پوشانی ها احصا و برطرف گردد وتا با بهره مندی از تجربیات استان های اجرا کننده بتوانیم با حداکثر توان این طرح را اجرایی نماییم.

استاندار اصفهان به برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزی اشاره کرد و افزود: برگزاری این المپیاد در دوره های گذشته تجربه ی بسیار خوبی بوده است و امیدواریم که باز هم ادامه یابد.

وی به گزارش آموزش دانش آموزان عشایری و راهکارهایی افزایش پوشش تحصیلی در بین عشایر اشاره کرد و افزود: ۵۵ هزار نفر عشایر قشقایی، بختیاری و ترک جرقویه در استان زندگی می کنند و نرخ بیسوادی آنان از نرخ بیسوادی استان بالاتر است.

زرگرپور نرخ بیسوادی استان را حدود ۳ درصد عنوان کرد و افزود: این نرخ در بین عشایر بیش از ۱۰ درصد است و در آخرین جلسه ی شورای عشایر استان که در پشتکوه برگزار گردید مقرر شد که این موضوع در شورای آموزش و پرورش بررسی شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه عشایر ساکن در ۱۳۵مدرسه ی استان تحصیل می کنند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، افزود: عمده ی زمان تحصیل عشایر کوچرو در استان خوزستان است و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح سواد عشایر در سبک زندگی و رفاه آنان تاثیر گذار است، افزود: باید با هدف افزایش رفاه و بهداشت، و ارتقا سطح زندگی بگونه ای برنامه ریزی شود که نرخ بیسوادی عشایر به متوسط استان نزدیک شود.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح جذب حداکثری افراد کم سواد در قالب توسعه ی فعالیت های آموزش از راه دور، اظهارداشت: بیش از ۴ هزار دانش آموز در استان ترک تحصیل کرده اند و با توجه به اینکه در نظر داریم هرچه سریعتر نرخ باسوادی را به بالاترین نقطه برسانیم باید برای آموزش این افراد در قالب مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان اقدامات لازم صورت گرفت.

استاندار اصفهان این اقدام را اساسی و مهم هم از لحاظ مسائل اجتماعی و هم انسانی خواند و افزود: در خصوص تامین منابع مالی آن ها تصمیمات لازم اتخاذ و هماهنگی های لازم صورت گرفت تا این قشر هم بتوانند تحت آموزش قرار بگیرند و از ترک تحصیل آنان خودداری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز