سرپرست شهرداری تبریز:

جهت‌گیری و تنظیم «برنامه‌وبودجه ۹۷» باید حکیمانه باشد

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۳:۵۳:۴۰
کد خبر: ۶۲۸۳۱۸
جهت‌گیری و تنظیم «برنامه‌وبودجه ۹۷» باید حکیمانه باشد
سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که در بخش‌های مختلف برنامه‌وبودجه، باید واقعیت‌های ‌شهر و امکانات شهرداری را اساس قرار دهیم، گفت: تاثیرگذاری برنامه‌وبودجه، در گرو جهت‌گیری حکیمانه آن است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین اسحقی در سمینار تبیین چهارچوبهای تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: ساختار شهرداری تبریز یکی از مباحثی است که اجرای مطلوب برنامه و بودجه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باید مسائل انضباطی را تقویت، و آمار و اطلاعات سازمانی خود را شفاف کنیم؛ در این صورت می‌توان به تاثیرگذاری عملی بودجه امیدوار بود.

وی با تاکید بر این‌که فاصله‌ بودجه نوشته‌شده تا برنامه اجرایی، باید کاهش یابد، تاکید کرد: در مقابل منابع و درآمدهای محدود، شاهد انتظارات و مطالبات گسترده از شهرداری هستیم؛ این در حالی است که بخش عمده‌ای از ماموریت‌ها و انتظارات تبریز ۲۰۱۸ نیز بر عهده شهرداری گذاشته شده‌است.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که برنامه و بودجه، باید طوری تنظیم شود که نیازهای شهر را پوشش دهد، گفت: بودجه، نقشه اجرایی شهر است و چنین نقشه مهمی نمی‌تواند تحت تاثیر وعده‌هایی که پشتوانه علمی و پولی ندارند، به ثمر برسد.

وی اضافه کرد: هر موضوعی که بر پایه شعار باشد، فاقد بار علمی بوده و به مرور، زمینه فساد را فراهم می‌کند؛ از این رو، باید از شعارهای خوشایند، پرهیز کنیم و وعده‌های خود در بستر برنامه‌وبودجه بسنجیم.

اسحقی اظهار داشت: معتقدم مشکل اصلی ما، در نحوه هزینه‌کردهاست نه در درآمدهای محدود؛ اگر بتوانیم هزینه خود را منضبط کرده و اقتصاد مقاومتی را به صورت واقعی در مدیریت شهر عملیاتی کنیم؛ قطعاً خواهیم توانست بسیاری از کاستی‌ها را از میان برداریم.

سرپرست شهرداری تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد، روند تنظیم برنامه‌وبودجه سال‌به‌سال به سمت محتوایی شدن برنامه‌های اجرایی و رفع نیازهای اولویت‌دار شهر، سوق داده‌شود.

همچنین اکبر پورخردمند، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار تبریز نیز در این نشست، با اشاره به جهت‌گیری کلی بودجه بر مبنای کاهش درآمدهای جاری خواهد بود، افزود: سعی شده تا برنامه‌وبودجه سال ۱۳۹۶ شفاف و قابل‌دفاع باشد.

وی اضافه کرد: تجدید نظر در نحوه بودجه‌ریزی و پرهیز از رویه سنتی بودجه‌نویسی، از ویژگی‌های مهم بودجه امسال است که در بحث اجرا، می‌تواند با کاهش هزینه‌های جاری همراه باشد.

پورخردمند  الکترونیکی‌شدن ساز و کار اداری و  برون‌سپاری را از جمله راهکارهای کاهش هزینه‌های جاری در بودجه سال ۹۶ شهرداری تبریز خواند.

 

نظر شما