برنا در گفتگو با اقبال عباسی و محمد فیضی بررسی نمود

آبان هم آمد استاندار نیامد!

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۷:۴۸:۳۸
کد خبر: ۶۲۸۴۳۵
آبان هم آمد استاندار نیامد!
با نگاهی به روند انتخاب استانداران و نیز سفر رییس جمهور به سازمان ملل و امور دیگر دولت،آن هم در زمانی که هنوز دو وزارتخانه کلیدی دولت توسط سرپرست اداره می شود،واضح است که انتخاب استاندار اردبیل دیرهنگام نشده است.

دوم مهر ماه 96خدابخش به سمت استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد.معاونت استانداری نیز به سرپرستی استان اردبیل منصوب گردید.و اکنون 29 روز است که اقبال عباسی سکاندار استان می باشد.

برخی چهره های سیاسی در فضای مجازی، از دیر انتخاب شدن استاندار اظهار گله مندی نموده اند.به  نمایندگان معترض شده و آنها را در این امر مقصر دانسته اند.دیگرانی نیز  تعلل دولت در این امر را به دستهای پنهان منتسب نموده اند و نتیجه گیری شده است که با دیر انتخاب شدن استاندار کارهای استان بر روی زمین مانده است...

اما واقعیت چیست؟

دولت می تواند برای  استان به مدت سه ماه  سرپرست تعیین نماید تنها با این تفاوت که سرپرست حق برگزاری انتخابات یا تعیین و عزل فرماندار و اختیارات ویژه استاندار را ندارد این مطلبیست که اقبال عباسی در گفتگو با برنا عنوان نمود:

وی افزود:<<از روزی که آقای خدابخش رفته اند بنده به مسئولین ذیربط ابلاغ نموده ام :همه جلسات و مسائل استان  برقرار و روتین باشد و امور برقرار است و امری در استان تعطیل نشده است.

ایشان همچنین در خصوص استاندار اردبیل افزود بنده تا روزی که استاندار انتخاب شود در خدمت هستم و هر گزینه ای که دولت انتخاب نماید کمال همکاری را با استاندار جدید خواهیم داشت>>

امری مرسوم در وزارت کشور همیشه وجود داشته است که در انتخاب استاندار،با مسئولین استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان مشورت شود.البته در این دوره وزارت کشور،بند دیگری بر معیارهای خویش افزود و آن انتخاب استاندار غیر بومی در اکثریت استانهای کشوربود،امری که بنظر می رسد وزارت کشور بنا بر تجربه دولت یازدهم به این امر اهتمام ورزیده است.

انتخاب استاندار مطابق قانون  با وزارت کشور و تصویب هیئت دولت می باشد و مشورت با مسئولان استانی تنها برای تسریع امور در استان می باشد و النهایه انتخاب با وزارت کشور خواهد بود.

آنچه در استان اردبیل مشهود می باشد وبدری نماینده اردبیل نیز هفته گذشته اعلام نمود:نمایندگان استان با یکدیگر اختلافی ندارند.

<<فیضی نیز در گفتگو با برنا تاکید نمود:اختلافی بین نمایندگان استان وجود ندارد و هر هفت نماینده استان نظر مشورتی یکپارچه خود را به وزارت کشور اعلام  نمودند:3گزینه بومی و 3 گزینه غیر بومی "عباسی،سروری و نصیری گزینه های بومی و کامکار،نگارنده و بهنام جو سه گزینه غیر بومی که در پاسخ به مشورت وزارت کشور  اعلام نمودیم.

دکتر فیضی اجماع نمایندگان استان را نشانه قوت نمایندگان  دانست چرا که بین 7 نماینده هیچ اختلاف در تصمیمات استانی و ملی وجود ندارد و این امر را نعمتی برای استان دانست که به توسعه استان کمک خواهد کرد>>

با نگاهی به روند انتخاب استانداران و نیز سفر رییس جمهور به سازمان ملل و امور دیگر دولت،آن هم در زمانی که هنوز دو وزارتخانه کلیدی دولت توسط سرپرست اداره می شود،واضح است که انتخاب استاندار اردبیل دیرهنگام نشده است.

لذا با اندکی دقت در امور بسادگی پی خواهیم برد که این پروسه روند عادی خود را طی میکند و نه نمایندگان استان و نه دستهای پنهان در این امر دخالتی ندارند و امور استان نیز طبق روال انجام می شود.

البته بررسی فضای مجازی نیز نشان می دهد  نقش برخی کانالهای تلگرامی که تمایل دارند اولین منبع باشند در بوجود آمدن این فضا بی تاثیر نباشد.افکار عمومی هر روز با یک نام جدید از سوی کانال روبرو می شوند و سپس تکذیب می شود،این تصور بوجود خواهد آمد که در پس هر نام و سپس خط خوردن آن،توطئه ای نهفته است.در صورتی که برخی  اسامی از ابتدا مطرح نبوده اند و تنها یک گمانه زنی رسانه ای دست اندرکاران کانال می باشد.تاثیرگذاری این فضا به حدی بود که امروز طنازی در  گروهی بیان می داشت: آبان هم آمد استاندار نیامد!

البته استاندار اردبیل در جلسه روز چهارشنبه یا نهایتا روز یکشنبه هفته آتی  انتخاب خواهد شد.نیکوست که در رسالت خویش براستی عمل نماییم و بهانه جو نباشیم!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز