استاندار اصفهان:

لزوم اجرای برنامه های ستاد پدافند غیر عامل برای همه دستگاه ها ضروری است

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۲:۵۵:۲۷
کد خبر: ۶۲۸۷۲۹
لزوم اجرای برنامه های ستاد پدافند غیر عامل برای همه دستگاه ها ضروری است
استاندار اصفهان تاکید کرد: همه ی دستگاه های اجرایی باید برنامه های ستاد پدافند غیرعامل استان را یکی از اصلی ترین کارهای خود تلقی کنند

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای پدافند غیرعامل استان، با اشاره به جایگاه پدافند غیرعامل اظهارداشت: تاکنون تصور می شد که جایگاه پدافند غیرعامل به دلیل توجه ویژه مقام معظم رهبری و ابلاغ ساختار این حوزه توسط ایشان مهم و جدی است و بیشتر بعد ارزشی دارد ولی در سال های اخیر با توجه به تهدیدات جدید نشان داده شد که چرا این حوزه مورد توجه جدی ایشان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید در دستگاه های اجرایی به پدافند غیرعامل به عنوان یک کار مهم و اساسی و مقوله ای که هم جان انسان ها و سرمایه گذاری ها و زیرساخت ها را دستخوش تغییر می نماید نگاه کنیم، افزود: تا زمانی که فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه شکل نگیرد و تک تک ما به این موضوع نپردازیم مسائل با همان قوت وجدیتی که مورد نظر مقام معظم رهبری و مسئولان است پیش نخواهد رفت.

استاندار اصفهان افزود: همه ی دستگاه های اجرایی بخصوص دستگاه هایی که بیشتر در مقوله های حساس حضور دارند باید ستاد پدافند غیرعامل استان را یکی از اصلی ترین کارهای خود تلقی کنند و به مسائل پدافندی به عنوان اصلی ترین و حیاتی ترین مباحث بپردازند چرا که تهدیدات نه تنها داشته های ما را از بین می برد بلکه می تواند لطمات جانی و مالی را هم در بر داشته باشدکه قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: باید به اهمیت و جایگاه این مقوله بیشتر پرداخته شود و در خصوص اهمیت جایگاه پدافند غیرعامل بیشتر بحث شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر با چند مولفه ی نگران کننده در استان در حوزه ی پدافند غیر عامل مواجه هستیم از جمله گروههای تکفیری که تا دو سال پیش احساس خطری از این لحاظ وجود نداشت ولی امروز این موضوع بسیار اساسی و مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زرگرپور به مباحث سایبری نیز اشاره کرد و افزود: باید توجه ویژه ای به پدافند غیر عامل در این حوزه وجود داشته باشد و همه ی مدیران باید امنیت این فضا را به طور جدی تحت پوشش و نظارت قرار دهند.

رسول زرگرپور با اشاره به وجود کارگاه های شیمیایی در اطراف اصفهان، گفت: باید کلیه ی ضوابط و چارچوب ها در خصوص امنیت و پدافند غیرعامل در این کارگاه ها رعایت شود.

استاندار اصفهان با اشاره به درپیش بودن هفته ی پدافند غیرعامل، افزود: در این هفته باید سه هدف مهم نامگذاری این هفته که شامل تبیین و تشریح جایگاه پدافند غیرعامل، ارائه ی عملکرد یکساله ی این بخش و برنامه ای آینده برای مردم تشریح شود تا پدافند غیر عامل جایگاه خود را در بین مردم پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز