سوت قطار قم کربلا ۸ آبان به صدا در می آید

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۹:۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۰۳۵
سوت قطار قم کربلا ۸ آبان به صدا در می آید
مدیر کل راه آهن قم گفت: نخستین قطار مسافربری قم - کربلا، هشتم آبان ماه امسال با هدف ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی با ظرفیت 360 تن از این استان حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن اعتماد در این خصوص گفت: این قطار روزهای 8، 10، 11 و 12 آبان ماه از استان قم به مقصد کربلا و در روزهای 19، 20، 21 و 22 آبان ماه از کربلا به سمت قم حرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: این قطار مسافران را از قم به شلمچه منتقل می کند و مسافران مسیر شلمچه تا بصره را به دلیل نبود ریل راه آهن باید در مدت زمان 40 دقیقه با اتوبوس طی مسیر کنند؛ مسیر بصره تا کربلا نیز با قطار انجام می شود.

وی پیش بینی کرد: زمان سفر از قم تا کربلا با تمام مراحل تشریفاتی که در مرز ایران و عراق انجام می شود، 35 ساعت به طول انجامد.

اعتماد خاطرنشان کرد: قطار قم - کربلا از جمله قطارهای تختخوابی، مجهز و به روز است که در مسیر رفت با یک وعده شام و صبحانه و در مسیر برگشت با یک وعده ناهار و شام از مسافران پذیرایی می شود.

وی ادامه داد: این قطار در کشور عراق نیز اتوبوسی و جزو قطارهای باکیفیت می باشد.

به گفته وی، راه آهن مسیر رفت از قم تا شلمچه را 770 هزار و مسیر برگشت از شلمچه تا قم را 800 هزار ریال قیمت گذاری کرده و کل قیمت این قطار در هر مسیر توسط بخش خصوصی یک میلیون و 900 هزار ریال عنوان شده است.

مدیرکل راه آهن قم بیان کرد: کارگزار ایرانی قطار قم - کربلا که انجمن صنفی گردشگری استان قم است، بر اساس قراردادی که با کارگزار عراقی منعقد نموده، تمام مسئولیت ارائه خدمات و مسائل مربوط به مسافران را به عهده دارد.

وی اضافه کرد: همچنین گروهی متشکل از استانداری، سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، نهادهای انتظامی امنیتی و راه آهن از مسیر این قطار بازدید نموده و نسبت به رفع نواقص احتمالی مسیر در همه بخش ها اقدام نمودند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش ایمنی سفر و استقبال مردم از قطار قم - کربلا، در صورتی که کارگزار طرح نسبت به ادامه همکاری راغب باشد، راه آهن آماده ارائه سرویس به قطار قم - کربلا در تمام طول سال است.

نظر شما