با رای اعضای مجمع؛

حسین قنبری در ریاست هیات چوگان قزوین ابقا شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۱۰:۲۱:۱۷
کد خبر: ۶۲۹۵۰۳
حسین قنبری در ریاست هیات چوگان قزوین ابقا شد
حسین قنبری با کسب آرای لازم از اعضای مجمع برای چهارسال دیگر در سمت ریاست هیات چوگان قزوین ابقا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجمع انتخاباتی هیات چوگان استان قزوین با حضور خانم اسدی رییس فدراسیون، علایی مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، افسانه حسن نایبی سرپرست معاونت ورزشی اداره کل و اعضا مجمع در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار و حسین قنبری با کسب آرای لازم از اعضای مجمع برای چهارسال دیگر در سمت خود ابقا شد.

 در ابتدای این مجمع؛ "علایی مقدم" سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین از چوگان به عنوان اصیل‌ ترین و کهن ‌ترین ورزش امروزی ایران نام برد و گفت: قدمت و پیشینه بازی اصیل و ملی چوگان در کشور ما از مرز تاریخ عبور کرده و به اسطوره رسیده به طوری که فردوسی شاعر بلند آوازه ایران در شاهنامه گزارش ‌هایی از بازی چوگان بیان می‌ کند که به روزگار سیاوش برمی‌ گردد و بنیان این بازی را در کشور به هزاره ‌های دور می ‌رساند که تا امروز ادامه یافته است.

علایی مقدم با اشاره به قدمت بازی چوگان در شهر قزوین اظهار داشت: چوگان در ایران در حدود ۴۰۰سال پیش و در عصر صفویه برگزار می‌ شده که قزوین به عنوان پایتخت صفویان میدان رسمی چوگان داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به این پیشینه غنی تاریخی، شهر قزوین می ‌تواند به عنوان یکی از قطب‌ ها و مهدبازی چوگان معرفی گردد.

علایی مقدم افزود: خوشبختانه در سال‌ های اخیر اقدام ‌های بسیار خوبی برای ثبت و تکمیل پرونده ثبت جهانی این ورزش صورت گرفته و استان قزوین هم به عنوان یکی از مناطق مهم در شکل ‌گیری و تداوم چوگان مطرح بوده است و طی سه سال گذشته ۳بار شاهد برپایی مسابقات چوگان در میدان چوگان دولتخانه صفوی بوده ‌ایم که حاصل تلاش و سرمایه گذاری فدراسیون چوگان کشور؛ اداره کل ورزش و جوانان و هیات چوگان استان در کنار همکاری شهرداری قزوین و اداره کل میراث فرهنگی، حضور خودجوش ورزشکاران چوگان در روستای خونان از توابع شهرستان بویین زهرا در استان قزوین است که یکی از مناطق مستعد چوگان کشور به شمار می‌ رود.

وی یادآور شد: روستای خونان به لحاظ منابع انسانی جوان و علاقمند و توجه به سنت‎ ها و آیین‌ های فرهنگی ایرانی یکی از روستاهای مستعد برای فراگیری چوگان است که با شناسایی و انتخاب افراد و سرمایه‌ گذاری، آموزش توسط فدراسیون چوگان کشور چند تیم بسیار ورزیده در این روستا تشکیل شد و امیدوارم با توجه به ظرفیتی که در روستای خونان وجود دارد، به زودی شاهد رویدادهای خوب و سازنده‌ای در این منطقه باشیم.

در ادامه حسین قنبری سرپرست هیات چوگان قزوین و تنها کاندیدای مجمع به بیان عملکرد و برنامه های خود پرداخت و رای گیری صورت گرفت و قنبری با کسب 12رای بار دیگر به عنوان رییس هیات چوگان استان قزوین انتخاب شد.

اسدی سرپرست فدراسیون چوگان، از چوگان به عنوان رشته اصیل ایرانی نام برد و اظهار داشت: قطعا پیشکسوتان این رشته با توجه به دغدغه هایی که داشتند زحمات زیادی را متحمل شدند که چوگان جایگاه فعلی را بدست آورده است.

سرپرست فدراسیون چوگان گفت: بازخورد چوگان در جامعه مثبت بوده و مردم به این رشته اصیل ایرانی توجه دارند.

اسدی تصریح کرد: ایلخانی زاده با علاقمندی خاصی برای توسعه این رشته سرمایه گذاری کرده است و این مرد و دیگر پیشکسوتان به دلیل علاقه شخصی و دغدغه هایی که داشتند شرایط خوبی را فراهم کرده اند که امیدوارم با توجه به ظرفیت خوب این رشته شرایط بهتری به منظور پیشرفت های بهتر هم به وجود آید.

وی تاکید کرد: جامعه فعال در چوگان و مخاطبان این رشته از سطح اجتماعی بالایی برخوردارند که این مهم می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت های بعدی باشد.

اسدی ضمن تمجید از حرکت ارزشمند ورزشکاران چوگان در روستای خونان؛ افزود: این حرکت ارزشمند، غنای چوگان در کشورمان را اثبات می کند که مردمان خونگرم و مهربان روستای خونان با پشتکار و همراهی مسوولین ورزش استان، این رشته ورزشی را به مردم معرفی نموده اند.

وی استان قزوین را از استانهای مهم و تاثیرگذار در توسعه چوگان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری مسوولین استان قزوین، این رشته ورزشی به جایگاه واقعی خود در سطح کشور دست یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز