امام جمعه قزوین عنوان کرد:

اهتمام ویژه‌ آیات و روایات به اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۳۰۱۲۶
اهتمام ویژه‌ آیات و روایات به اربعین
آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی گفت: آیات و روایات اهتمام ویژه‌ ای به اربعین دارند که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مناسبت مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "آیت‌الله عبدالکریم عابدینی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در جمع پرسنل سپاه پاسداران استان قزوین گفت: اهتمام ویژه‌ آیات و روایات به اربعین بیان از اهمیت این مناسبت مذهبی و جایگاه رفیع اباعبدالله‌ الحسین (ع) در دین دارد.

وی گفت: در باب اربعین بارها شنیده ‌ایم که خداوند به عنوان اربعین در قرآن عنایت خواستی دارد و چهل و چهلم ارزش ویژه‌ ای در ادبیات قرآن و روایات دارد.

آیت ‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: در روایات آمده اگر کسی چهل شبانه روز معصیت نکند و خودش را برای خدا خالص کند، چشمه‌ های معرفت و حکمت از قلب او به جوشش در می‌ آید و بر زبانش جاری می‌ شود.

وی ادامه داد: شخصی خدمت اباعبدالله ‌الحسین (ع) رسید و گفت وقتی من با گناهی مواجه می‌ شوم، نمی‌ توانم صبر کنم و به گناه گرفتار نشوم  شما موعظه ‌ای به من نشان دهید تا بتوانم در مقابل گناه مقاومت کنم و آلوده نشوم.

آیت ‌الله عابدینی تصریح کرد: حضرت فرمودند پنج کار انجام بده بعد هر چه خواستی معصیت کن اول فرمودند از روزی خدا استفاده نکن و چیزی نخور بعد هر چه خواستی گناه کن.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام حسین (ع) فرمودند دوم هر گناهی خواستی انجام بدهی در محیط ولایت الهی انجام نده چطور تحت ولایت خدا هستی و گناه میکنی؟ سوم فرمودند هر وقت خواستی گناه کنی کنج و خلوتی پیدا کن که خدا تو را نبیند و اگر چنین جایی پیدا کردی برو و مرتکب گناه شو.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: چهارم آنگاه که عزرائیل برای قبض روح تو آمد، اگر می ‌توانی او را از خود دور و از دستش نجات پیدا کن، برو و هرچه می ‌خواهی گناه کن و پنجم وقتی مالک جهنم آمد تا تو را وارد جهنم کند قبول نکن و وارد جهنم نشو. 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اولین باری که تجمع عظیم در روز اربعین صورت گرفت، پیش از انقلاب و در تهران بود آن روز شاهد تجمع عظیم در روز اربعین بودیم و برخی ‌ها می گفتند چهار میلیون جمعیت در آن تجمع حضور پیدا کردند آن عظمت حضور مردم زلزله ‌ای ویرانگر برای رژیم بود و پایه‌ های رژیم را سست کرد.

وی یادآور شد: با آن راهپیمایی‌ ها و اوضاع دیدیم که بساط طاغوت برچیده شد و اگر امروز رهبری از راهپیمای عظیم و با شکوه اربعین حمایت می‌ کنند، نشان دهنده اهمیت و عظمت موضوع است و باید این موضوع را در سطح جهانی ببینیم.

آیت‌ الله عابدینی عنوان کرد: اربعین یک جریان است و اگر خودمان هم نتوانستیم حضور پیدا کنیم زمینه حضور دیگران را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه داریم هر جور که امکان دارد، به حرکت عاشورایی اربعین امام حسین (ع) کمک کنیم و بدانیم آینده جهان را حرکت ‌های حسینی تعیین می کند.

امام جمعه2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز