استان آذربایجان غربی قطب تولید محصولات با کیفیت است

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۱:۴۸:۴۰
کد خبر: ۶۳۰۴۸۴
بازدید از سه کارخانه و حضور در جلسه صاحبان صنایع غذایی استان آذربایجان غربی ره آورد اولین روز سفر معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در شهرستان ارومیه بود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی کشور به همراه مهدیزاده مدیر کل دفتر برنامه ریزی، پایش، بهبود فرآیند ها و امور استان های سازمان غذا و داروی کشور با استقبال پر شور آقازاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی، ملکی نژاد معاون غذا و دارو و مدیران این استان و حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی استان و سایر مسئولین استانی در فرودگاه ارومیه قرار گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در اولین روز سفر به ارومیه ضمن بازدید از کارخانجات پگاه، شادلی و اروم آدا، در جلسه انجمن صاحبان صنایع غذایی و تولیدکنندگان استان آذربایجان غربی حضور یافت.

اصغری در این جلسه که به دعوت اتاق بازرگانی استان تشکیل شده بود حضور یافت و شنوای مسائل و مشکلات صنعتگران گردید.

وی همچنین خطاب به آنها اظهار داشت: اطلاع رسانی های ما باید به گونه ای باشد که خود مردم مبلغ کیفیت محصولات و مواد غذایی استان باشند. بنابر این گزارش در بازدیدها و جلسات مذکور، صفرزاده معاون استاندار، آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی و ملکی نژاد معاون غذا و داروی ارومیه و.... همراهی کردند.

با تولیدات زیر پله ای به جد برخورد می کنیم

اصغری در جلسه ای که با حضور تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان تشکیل شد با اعلام این مطلب گفت:تولیدات زیر پله ای معضلی است که متاسفانه در کشور و در زمینه های مختلف (بهداشتی- مواد غذایی) ایجاد شده است. این روزها در بازار موادغذایی شهر ردپای انواع خوراکی بی نام و نشان به وضوح دیده می شود که در آنها افزودنی های غیر مجاز دیده شده است و برای سلامتی مشکلاتی را ایجاد می کنندکه باید با جدیت کامل برخورد کرد.

اصغری بهترین راهکار مقابله با این محصولات غیر مجار را افزایش آگاهی شهروندان و فرهنگ سازی دانست. وی گفت: محصولات زیر پله ای باعث بی اعتمادی شهروندان به محصولات خوراکی ، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی شده، که با اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه می توان ضمن مقابله با فروش این محصولات به معرفی کیفیت عالی محصولات صنعتی و بسته بندی پرداخت.  

اصغری پس از بازدید از واحدهای تولیدی استان در جلسه  که با حضور تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان تشکیل شد با اعلام این مطلب گفت: کیفیت محصولات تولیدی استان آذربایجان غربی زبان زد و جز استان هایی است که به کیفیت محصولات دقت و توجه ویژه دارد.

اصغری در این جلسه بر اهتمام جمعی بر حل مشکلات پیش روی تولید استان و کشور تاکید کرد و گفت: با توجه مرزی بودن استان آذربایجان غربی ضمن تولید محصولات با کیفیت جهت استفاده هم استانی ها، بر صادرات و رونق اقتصادی نیز باید توجه ویژه داشت.

 

نظر شما