معاون استاندار خراسان شمالی:

ایجاد محل دائمی برای نمایشگاه کتاب/ اساس توسعه در توجه به کتاب‌خوانی است

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۳:۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۰۵۵۶
ایجاد محل دائمی برای نمایشگاه کتاب/ اساس توسعه در توجه به کتاب‌خوانی است
معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ و ارتقای علم‌آموزی دررسیدن به رشد و توسعه، به‌منظور برنامه‌ریزی برای ایجاد محل دائمی نمایشگاه کتاب اعلام همکاری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدحسین علی نیا در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی این نمایشگاه را خوب، پربار و مثمر فایده برای مخاطبان ارزیابی کرد.

علی نیا بابیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی مسئله مهمی است که در آموزه‌های دینی نیز به آن بسیار تأکید شده است، گفت: بدون توجه به این مسئله نمی‌توانیم مسیر رشد و توسعه را طی کنیم.

وی عنوان کرد: رشد و ارتقاء کمالات انسانی، افزایش تجربیات و دانش فنی و تخصصی مستلزم کسب آگاهی و دانش‌افزایی است که این مهم در کتاب تبلوریافته و با مراجعه به کتاب و مطالعه آن تحقق می‌پذیرد.

وی حضور مخاطبانی از سنین مختلف در نمایشگاه کتاب را از نقاط قوت برشمرد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب سبب انس بیشتر مردم به مطالعه می‌شود و حتی اگر تأثیرات مقطعی هم داشته باشد بازهم قابل‌تقدیر است و باید پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به استقبال پرشور مردم از دهمین نمایشگاه کتاب استان، اظهار کرد: در طی سال نیز باید شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باشیم.

علی نیا بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی کتاب به افزایش میزان سرانه مطالعه کمک خواهد کرد، ابراز امیدواری داد: به‌منظور برنامه‌ریزی برای ایجاد محل دائمی نمایشگاه کتاب بافرهنگ و ارشاد اسلامی استان هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: شرط خروج از محرومیت‌ها و رسیدن به شاخص‌های قابل‌قبول در توسعه، توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی است چراکه این مهم اساس و زیربنای توسعه در جوامع محسوب می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه‌های کتاب فرصت مغتنمی برای جذب مخاطب در گروه‌های سنی مختلف و نیز حمایت مادی و معنوی از ناشران و مؤلفان به‌منظور توسعه صنعت نشر و ترویج کتاب‌خوانی است.

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ٢٨٦ ناشر ملی و استانی تا هشتم آبان ماه جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برپا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز