بین مدیریت امور اراضی و بنیاد تعاون ناجا؛

تفاهم نامه همکاری صیانت از اراضی کشاورزی امضا شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۴:۰۱:۵۴
کد خبر: ۶۳۰۶۰۴
تفاهم نامه همکاری  صیانت از اراضی کشاورزی امضا شد
در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و بکارگیری کارکنان انتظامی استان در این بخش؛ تفاهم نامه همکاری بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد تعاون ناجا قزوین به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در آیین امضای این تفاهم نامه که با حضور "محمد مهاجری" قائم مقام، "رضا افلاطونی" مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و بخشداران مرکزی استان، روسای مدیریت امور اراضی شهرستانهای تابعه و  بنیاد تعاون ناجا برگزار شد  قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آب و خاک میراث آیندگان است و وظیفه ما حفظ و صیانت از این منابع خدادادی است.

محمدمهاجری افزود: استان قزوین بستر مستعد و مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی و ظرفیت خوبی برای صادرات  اکثرمحصولات کشاورزی دارد بنابراین باید  بخوبی از آن استفاده کرد.

وی اظهار داشت: حفظ و نگهداری از زمینهای کشاورزی اصلی ترین وظیفه ماست و باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیشگیری کرد تا این منابع دستخوش آسیب نشود.

مهاجری تاکید کرد: تعامل و همکاری نیروی انتظامی در راستای گشت اراضی کشاورزی با امور اراضی می تواند منشا انجام حرکات خوبی باشد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: مقوله امنیت جز لاینفک حاکمیت و از جمله مقوله هایی است که جامعه بشری بر آن استوار است.

رضا افلاطونی افزود: امنیت اقتصادی به عنوان بعد مهم در هر جامعه ای تلقی می شود که تامین امنیت غذایی مهمترین بعد اقتصادی است که برای هر جامعه ای اهمیت بسزایی دارد و جهاد کشاورزی متولی اصلی آن است .

وی آب  و خاک را مهمترین منابع امنیت اقتصادی ذکر کرد و گفت : هم اکنون حدود 30درصد از اراضی کشاورزی  استان قزوین قابل کشت می باشد بنابراین باید از این امانت بخوبی  حفاظت و استفاده بهینه کرد.

مدیر اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به امضای تفاهم نامه بین امور اراضی جهاد کشاورزی و بنیاد تعاون ناجا اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه به منظور حضور مستمر و یومیه نیروی انتظامی در گشتهای امور اراضی است که حضور همکاران نیروی انتظامی بعنوان ضابطین عام دادگستری، ظرفیت جدید در گشتهای امور اراضی و پیشگیری از تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغی هستند.

 افلاطونی تصریح کرد: در حال حاضر 9اکیپ  گشت اراضی فعال، مجهز به ماشینهای گشت وGPS وظیفه گشت زنی و صیانت از اراضی کشاورزی را برعهده دارند.

 وی یادآور شد همچنین سامانه131  ارتباطات مردمی  امور اراضی آماده دریافت گزارشات مردمی مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و زمین خواری استان است.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه ای بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و بنیاد تعاون ناجا مبنی بر به کارگیری و استقرار نیروهای انتظامی در مدیریت امور اراضی استان و شهرستان جهت گشت اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی امضا شد.

 

 

نظر شما