مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

راهپیمایی اربعین را فقط کسانی می‌توانند درک کنند که در آن شرکت کرده باشند

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۲۱:۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۴۸۱
راهپیمایی اربعین را فقط کسانی می‌توانند درک کنند که در آن شرکت کرده باشند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اربعین محلی برای رقابت بر سر ایثار است چراکه در همه جای دنیا آدمها التماس می‌کنند چیزی به دست بیاورند اما در اربعین دنبال آن هستند که چیزی بدهند و خدمتی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی در یکصد و دومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان که به منظور بررسی برنامه‌های ماه صفر برگزار شد، گفت : بعضی‌ها با تخریب دیگران به دنبال پست و سمت هستند ولی خدا ناظر همه کارهای ماست و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

وی افزود: راهپیمایی اربعین یک حرکت عظیم بشری است و دارای مفاهیم زیادی دارد و کسانی می‌توانند آنرا درک کنند که در آن شرکت کرده باشند.

وی خاطر نشان کرد: اربعین حرکت یک امت به سمت عشق و نور است که از حالت سکون در می‌آیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در اربعین هیچ کس خود را مالک هیچ چیز نمی‌داند و هرکسی هر چه دارد در طبق اخلاص می‌گذارند و همه وابستگی‌ها قطع می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: گرچه راهها پرخطر است اما راهپیمایان در ابعاد بیست میلیونی که در دنیا بی‌سابقه است خطر را به جان می‌خرند.

وی اضافه کرد: مرز بین انسان‌ها در اربعین وجود ندارد و فقیر و غنی و مرد و زن همه همسو و هم جهت هستند و هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و این همان هدف اسلام است که در اربعین تجلی می‌بابد.

وی با اشاره به اینکه اربعین محلی برای رقابت بر سر ایثار است، بیان کرد: در همه جای دنیا آدمها التماس می کنند چیزی به دست بیاورند اما در اربعین دنبال آن هستند که چیزی بدهند و خدمتی ارائه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: همه کسانیکه کمک می‌کنند برای خدمتگذاری به زائران اهل بیت و زائران اربعین پاداشی خاص دارند در نزد خداوند متعال و اگر همه ما به لحاظ اداری متعهد به انجام خدمت هستیم به لحاظ فردی نیز اگر در توان داریم، خدمت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز