رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

تاکید رهبری بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۴:۰۱:۱۶
کد خبر: ۶۳۱۵۱۱
تاکید رهبری بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را به عنوان مطالبه و تاکید جدی رهبری از سه قوا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالرضا عزیزی" رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  پیش از ظهر امروز سه شنبه در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطالبه رهبری از قوای سه گانه کشور است و مقام معظم  بر این مهم تاکید دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا شورای اجتماعی با هدف کاهش و حل آسیب های اجتماعی به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

عزیزی در ادامه، با انتقاد از بی توجهی برخی به موازین پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و مسوولان باید به مردم به دید فرزندان خود نگاه کرده و سعی کنند عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی را از بین ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بزرگترین مشکل کشور را مدیریت بد برخی مسوولان دانست و گفت: برخی مسوولان طرح های ناقصی چون مسکن مهر را اجرا کرده و ارتقا نیز گرفته اند.

عزیزی با یادآوری بازدید روز گذشته اعضای کمییسون اجتماعی مجلس از ناحیه شهری مهرگان قزوین، اظهار کرد: قلب ما با دیدن این مناطق درد گرفت و با تمام وجود احساس کردم مشکل کشور برخی از ما مسوولان هستیم و چرا فکر و با مدیرانی که عملکرد شان خوب نیست، برخورد نمی شود.

وی اضافه کرد: مهرگان با جمعیت صد هزار نفری اکنون به حاشیه شهر قزوین تبدیل شده و چرا در برابر آسیب ها ساکت می نشینیم.

عزیزی اذعان کرد: اگر دربرابر برخی از مسائل ساکت بنشینیم مجبوریم در آینده، هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنیم زیرا مهم ترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی است که دشمنان نتوانسته اند ما را با داشتن این سرمایه از صحنه خارج کنند.

وی اظهار کرد: در برخی مناطق آمار طلاق بالای 25درصد است و اعتیاد بیداد می کند و دلیل آن این است که سازندگان شهرهای ما فضای آموزشی و درمانی کافی را برای شهروندان در نظر نگرفته اند و از نظر امنیتی نیز خوب عمل نکرده اند و مناطق به گونه ای ساخته شده که مردم باهم درگیر می شوند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ناحیه شهری مهرگان قزوین 27هزار آپارتمان وجود دارد و 100هزار نفر جمعیت اسکان داده شده که جای پارکینگ نیست و به گونه ای ساخته شده که مردم با یکدیگر باید درگیر شوند.

وی اضافه کرد: البته در کل کشور این گونه است و جای درنگ دارد که سازنده این شهرک تا حد معاون وزیر رشد کرده است و این مشکلات را به وزیر و حضرت آقا نیز منعکس خواهیم کرد که مسبب بیشتر آنها مسوولان هستند.

عزیزی با بیان اینکه برخی کارهای موفق در کشور باید به الگو تبدیل شود، گفت: برخی افراد کارآفرین که در این نشست نیز حضور دارند، از جمله مدیرعامل کانون توانا و شرکت فیروز که 600معلول را به صورت مستقیم و 400نفر را به صورت غیر مستقیم به کار گرفته باید به عنوان الگو معرفی شوند.

 

 

نظر شما