مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد :

تثبیت تزئینات نقاشی «چینی خانه» بقعه شیخ صفی‌

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۴:۳۹:۲۳
کد خبر: ۶۳۱۵۶۵
تثبیت تزئینات نقاشی «چینی خانه» بقعه شیخ صفی‌
مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از تثبیت تزئینات نقاشی چینی خانه مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عبدالرحمن وهاب زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از آثار فاخر تاریخی در کشور محسوب می شود. 

وی افزود: با بهره گیری از کارشناسان و هنرمندان مرمت بخش‌های مختلف بنا در دست اجرا است که از آن جمله می توان به تثبیت و مرمت کاشی کاری گنبد شاه اسماعیل اشاره کرد.

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ادامه داد: علاوه بر این با همت کارشناسان رشته‌های مرمت و معماری تثبیت تزئینات نقاشی و گچ بری چینی خانه و تثبیت کاشی کاری معرق گنبد الله الله انجام شده است. 

به گفته وهاب زاده در حال حاضر عملیات تثبیت و مرمت تزئینات کاشی کاری معرق صحن اصلی مجموعه و حیاط میانی ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: ساماندهی محوطه ضلع شمالی حیاط باغ، عایق کاری و آجر فرش قسمتی از پشت بام نگارخانه و تزئینات کاربندی ایوان‌های جنت سرا نیز از اقدامات انجام شده است. 

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به ساماندهی و مرمت مدرسه مجاور بنا که بصورت خرابه درآمده بود اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر این بنا به عنوان موزه سفال استفاده می‌شود. 

وهاب زاده همچنین تکمیل احداث دیوار حیاط باغ که شش چشمه آن قبلا جمع آوری شده بود را یادآور شد: مرمت گچ کاری های طبله کرده و مرمت نورگیرهای حمام شیخ (موزه صنایع دستی) نیز انجام شده است.

نظر شما