فرمانده انتظامی جلفا :

دستگیری کلاهبردار و جاعل کارتهای بانکی در جلفا

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۱۳:۰۳:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۹۳۱
دستگیری کلاهبردار و جاعل کارتهای بانکی در جلفا
فرمانده انتظامی جلفا از شناسایی و دستگیری یک نفر کلاهبردار که با شیوه جاعل کارتهای بانکی که از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سرهنگ "یداله جهان آرا" با اعلام این خبر، افزود: با کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر فرد مشکوک در صرافی های شهرستان اقدام به تبدیل دلار به وجه نقد می نمایندکه بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه یکی از متهمان را شناسایی و وی را دستگیرکردند.

این مقام انتظامی گفت:دربررسی اسناد هویتی و کیف دستی همراه متهم دستگیر شده مقادیر لباس شخصی و تعداد ۱۶ عدد کارت بانکی خام دارای سریال، سه عدد کارت بانکی جعلی ،یک بسته ریبون رنگی دستگاه چاپ کارت بانکی، یکعدد لب تاپ ، ۵ حلقه سی دی ، یک عدد تبر بزرگ قصابی ، یک عدد چاقوی بزرگ،یک عدد قیچی ،یک عدد زره بین ، یک قطعه دلار(۱۱۰دلاری) تقلبی سوراخ ، یک قطعه دلار (۲دلار) و یک عدد کارت بانکی خام که در یک طرف آن عکس پسر متهم چاپ شده بود از کیف جیبی کشف شد.

سرهنگ جهان آراء تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده عنوان کرد کلیه لوازم بغیر از کیف جیبی متعلق به دوستش بوده و اطلاعی از محتوای انها نداشته است.

سرهنگ جهان آرا در خصوص شیوه کلاهبرداری متهمان نیز توضیح داد و گفت :درتحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان با در دست داشتن مقادیر زیادی دلار واقعی به صرافیها مراجعه و درخواست تبدیل آن به پول رایج کشور را نموده و بعد از انجام معامله بجای گرفتن پول نقد با اصرار آنها متصدی صرافی از طریق دستگاه کارتخوان سیار همراهشان کارت بانکی کشیده و مبلغ معامله را به حساب آنان واریز می کرده و در ادامه بعلت دستکاری در سیستم کارتخوان بعد از کشیدن کارت و اعلام رمز پیام خطا داده و عنوان می کردند که پول به حساب آنها واریز نشده و معامله را بر هم زده و دلارها را پس گرفته و از محل متواری می شدند و در اولین فرصت اقدام به چاپ کارت جعلی به شماره حساب صرافی نموده و چون رمز آن را نیز داشته اند براحتی حساب را تخلیه می کردند.

وی با بیان اینکه شناسائی و دستگیری همدست متهم در دستور کار ماموران قرار دادرد، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به بزه انتسابی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و با قرار مناسب صادره روانه زندان شد.

 

 

نظر شما