مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد در یاسوج خبر داد :

وجود ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در ایران !

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۵:۴۰:۴۹
کد خبر: ۶۳۲۰۰۰
وجود ۳۷۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در ایران !
مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام(ره) کشور از وجود 370 هزار دختر بازمانده از ازدواج در ایران خبرداد و وجود این دختران بازمانده از ازدواج را به بحران تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ " آذر اسماعیلی" در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: هم اکنون اقتصاد روستایی کشور در دست زنان بوده و مردان روستایی حضور آنچنانی در اقتصاد روستا ندارند.

وی افزود: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بوده و ۳۰ درصد دیگر جمعیت تحت پوشش نیز زن سرپرست هستند که به دلیل از کار افتادگی همسر بار خانواده را به دوش می‌کشیدند.

مدیرکل مدیریت بحران کمیته امداد امام(ره) کشور از گستردگی بحران‌های روحی برای دختران بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی ایران نیز اظهار نگرانی کرد.

اسماعیلی گفت: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که ۵۶۰ هزار نفر از این افراد در مناطق محروم ساکن هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان‌ خود به وضعیت تخصیص اعتبارات در حوزه‌های روستایی ایران نیز انتقاد و اظهار داشت: مناطق برخودار بیشتر از مناطق محروم از اعتبارات استفاده می‌کنند در حالی که باید مناطق محروم بیشتر از اعتبارات استفاده کنند.

نظر شما