عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

تعاونی روستایی می تواند به عنوان بنگاه اقتصادی عمل کند

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۲:۴۳:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۸۷۰
تعاونی روستایی می تواند به عنوان بنگاه اقتصادی عمل کند
علی آبادی گفت: تعاونی روستایی می تواند به عنوان بنگاه اقتصادی همانند بخش خصوصی و حتی فراتر از این بخش عمل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علی آبادی" عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جمع تشکل های تعاون روستایی استان قزوین با تاکید براینکه رفتارها، افکار و اندیشه ها مبتنی بر امانت داری باشد اظهار کرد: تعاونی روستایی به عنوان بنگاه اقتصادی باید بالاتر از بخش خصوصی موفق باشد.

علی آبادی بر بررسی وضعیت مطلوب، آسیب شناسی وضعیت، رسیدن به راهکارهای جدید و زمان بندی برای رسیدن به وضعیت مطلوب تاکید کرد.

وی تصریح کرد: فراز و نشیب های زیادی در تعاونی ها وجود داشته و اکنون نباید هویت اقتصادی تعاونی روستایی فراموش شود و با توجه به اقتصاد مقاومتی می توان در تعاونی ها اشتغالزایی کرد.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه با خوداتکایی و توکل در پیشبرد امور موفق خواهیم بود، افزود: حرکت خلاقانه برای رسیدن به یک روش جدید موثر است و باید تجربیات عملی، کارشناسی و عملی در کنار هم باشند.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید برنامه نظارت و جامع بر سیستم تعاونی روستایی وجود داشته باشد تا با حذف دلال ها فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یابد.

وی تاکید کرد: شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی براساس هدف گذاری سالانه مشخص کنند که چند تن نهاده کشاورزی و دام نیاز است تا به یک برنامه عملیاتی برسند.

نعمتی مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین در این جلسه با تاکید بر اینکه زمانی تفکر و نگرش تغییر پیدا می کند که از تجربه دیگران استفاده کنیم، اظهار کرد: سرمایه تعاونی های روستایی تفکر آنهاست و موجب درآمدزایی برای شبکه تعاون روستایی می شود.

حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان هم تصریح کرد: باید برای فعالیت واردات تشکلی قوی وجود داشته باشد و از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم.

این مسوول ادامه داد: طرح های تولید، عرضه و صادارت ارائه شده و 2طرح اول اجرایی ولی در بخش صادرات با کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

"شاه نظری" مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به صورت سلیقه ای عمل می کند، افزود: بیمه اجتماعی یکی از حقوق اساسی و مورد مطالبه کشاورزان است.

باقری مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قزوین با اشاره به خرید توافقی محصولات کشاورزان و باغداران گفت: استان قزوین پتانسیل های بالایی در تولید محصولات باغی دارد و اکنون به دلیل کمبود نقدینگی نمی توان در خرید محصولات وارد شد.

رجبی فر مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا هم بیان کرد: باید تعاونی ها یکدیگر را در کنار خود ببینند و با یکدیگر تقابل کاری نداشته باشند.

حسین زاده مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران شهرستان بویین زهرا هم یادآور شد: این شرکت یکی از شرکت‌ های نمونه و توانمند در استان و حتی در سطح کشور است.

آیین پرست مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی تاکستان اظهار کرد: شرکت های تعاونی روستایی و تولید به دنبال هماهنگی هستند، باید در کنار فعالیت های بازرگانی برای اجرای طرح های کشاورزی در اولویت باشند.

تعاون روستایی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز