وزیرعلوم:

دیپلماسی علمی از اولویت های کاری این وزارتخانه است

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۳۳۳۵۴
دیپلماسی علمی از اولویت های کاری این وزارتخانه است
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه دیپلماسی علمی و ارتباطات بین المللی از اولویت‌های کاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود که با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر منصور غلامی گفت : با توجه به دیپلماسی برجسته علمی دولت تدبیر و امید، زمینه برای تعاملات بین المللی افزایش می یابد و دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم برای ارتباطات بین المللی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: تعاملات بین المللی دانشگاهی و دیپلماسی علمی از مهمترین برنامه هایی است که در این وزارتخانه دنبال می شود و در این راستا برنامه های خوبی در دانشگاه های بزرگ کشور انجام شده است.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت اقدامات انجام شده در این حوزه به صورت جدی رصد می شود تا گزارش ها به گفتن مطالب کلی خلاصه نشود، افزود: مسئولان وزارتخانه وظیفه بررسی پیشرفت راهبردهای یاد شده را دارند.

وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه های بزرگ کشور کارهای خوبی برای تعاملات بین المللی دانشگاهی آغاز و توافقنامه و تفاهمنامه های متعددی تنظیم شده است و هم این در حال تدوین آئین نامه ای هستیم که موارد قانونی و اجرایی را در همکاری های بین المللی شفاف تر و آسانتر کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این آئین نامه پس از تصویب به دانشگاه های بزرگ ابلاغ می شود تا به لحاظ قانونی هماهنگی بین آنها ایجاد شود، یادآوری کرد: نمونه خوب این فرایند در قالب راه اندازی دانشکده 8 دی همدان انجام شد و هم اینک روند آماده سازی سیستم مرکزی دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در حال اجراست.

دکتر غلامی با بیان اینکه کارهای پژوهشی متعددی در بین دانشگاه های بزرگ و دانشکده ها در حال انجام است که باید توسعه یافته و مورد حمایت قرار بگیرد، گفت: در این تعاملات بین المللی یکی از اهداف مهم و مشترک، پذیرش دانشجوی خارجی است تا بتوان از ظرفیت دانشگاه های بزرگ در این عرصه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حدود چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند، افزود: ماموریت برخی دانشگاه ها کاربردی است و اگر از این مسیر دور شده باشند باید به سمت ماموریت اصلی خود بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه باید رشته های دانشگاهی کاربردی تر شوند، گفت: در بقیه دانشگاه ها نیز باید برنامه خاصی تدوین کرد تا دانش آموختگان توانمند تر از گذشته وارد عرصه علمی و عملی شوند.

دکتر غلامی ادامه داد: آموزش و پژوهش دو محور مهم برنامه های این وزارتخانه است که ابتدا باید با کیفی سازی مراکز آموزشی زمینه را برای پژوهش و تحقیق فراهم کنیم تا دانشگاه ها بهترین شرایط را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش پژوهش دانشگاهی نیز کارهای خوبی انجام شده است، گفت: در همین چارچوب باید روابط بین‌المللی را نیز گسترش دهیم تا دانشگاهیان بتوانند از تجربه دیگر کشورها استفاده کنند و تجربه دانشگاه های داخلی نیز در اختیار محققان دیگر دانشگاه ها قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز