فرماندار ویژه شهرستان ری:

با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه باید زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز را از بین ببریم

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۳:۲۷
کد خبر: ۶۳۳۵۳۲
با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه باید زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز را از بین ببریم
هدایت اله جمالی پور شهرستان ری را یکی از موفق ترین شهرستان ها در حوزه مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری در جلسه ستاد هماهنگی مقابله تخریب های غیر مجاز شهرستان ری که در سالن روابط عمومی فرمانداری برگزار شد، گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، صیانت از زمین های کشاورزی، باغات، محیط زیست، حقوق کشاورزانو باغداران و در یک کلام، دفاع از بیت المال است.

وی افزود: در مورد این موضوع باید میان نهادهای مختلف هدلی و همراهی وجود داشته باشد که خوشبختانه این امر در شهرستان ری محقق شده است و به همین دلیل است که این شهرستان می تواند در طی ده ماه گذشته کارنامه ای مثبت در این خصوص از خود بر جای بگذارد و موفقت ترین شهر استان در این زمینه لقب بگیرد.

فرماندار ری همچنین از ضرورت گامی به پیش ستاد هماهنگی مقابله با تخریب های غیر مجاز سخن گفت و تاکید کرد: مسئولین و نهادهای ذی ربط نباید به همین مقدار بسنده کنند بلکه باید از این پس تمام هم و غم خود را برای پیشگیری از این امر گذاشت. با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه باید زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز را از بین ببریم.

وی یکی از راه های پیشگیری از این پدیده شوم را آگاهی بخشی به مردم دانست و افزود: مردم اگر آگاه باشند و بدانند که کجا باید پول خویش را خرج و سرمایه گذاری کنند، فریب سودجویان و سوداگران را نخواهند خورد عملا زمینه های برآورده شدن منافع و مطامع این قشر از بین خواهد رفت.

جمالی پور با تاکید بر این که نباید در خصوص مقابله با این امر میان دستگاه ها رقابت منفی شکل بگیرد، گفت: قطعا می باید با سودجویان و همچنین با دستگاه هایی که احیانان تخلفی را مرتکب شده اند، برخورد قانونی کرد اما نباید به سمتی حرکت کنیم که در میان نهادهای ذی ربط رقابت منفی شکل بگیرد و هرکس بخواهد راه خویش را برود که در این صورت از این رقابت ناسالم مردم ضرر کرده و سازندگان غیر مجاز سود خواهند برد.

نظر شما