رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد :

فعالیت ۲۲ واحد فرآوری زرشک در استان

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۵:۲۶:۴۰
کد خبر: ۶۳۳۵۶۰
فعالیت ۲۲ واحد فرآوری زرشک در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 22 واحد فرآوری دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اسمی هفت هزار و 518 تن در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاین و درمیان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق گفت: زمان برداشت زرشک در خراسان‌جنوبی از نیمه مهرماه آغاز و تا اواسط آبانماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زرشک در خراسان جنوبی با چهار هزار و 233 هکتار و تولید چهار هزار و 582 تن مربوط به قاینات است، افزود: استان خراسان‌جنوبی یکی از قطب‌های تولید زرشک، زعفران و عناب در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس گزارش‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی در مدت 4 ماهه امسال پنج هزار تن محصول زرشک به ارزش ریالی 150 میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی به صورت آب زرشک، شربت، کنسانتره و پودر بسته‌بندی و فرآوری شده است.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در حال حاضر 22 واحد فرآوری دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اسمی هفت هزار و 518 تن در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاین و درمیان مشغول به فعالیت هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال رسیدن به خودکفایی مشابه گندم در تولید دانه‌های روغنی است تا علاوه بر رونق کارخانجات روغن‌کشی از نظر اقتصادی هم به نفع کشاورزان باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز