مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین خبر داد:

تجهیز مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین به دستگاه نوار مغزی

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۰:۵۶:۵۷
کد خبر: ۶۳۳۸۰۸
تجهیز مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین به دستگاه نوار مغزی
مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین از تجهیز این مرکز به دستگاه نوار مغزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محسن ادهمی"، مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین با اعلام این خبر افزود: از این پس، نوار مغزی، توسط پزشکان متخصص جراحی مغز و اعصاب در این مرکز انجام می شود، در حالیکه پیش از این، بیماران به بیرون از مرکز برای گرفتن نوار مغزی اعزام می شدند.

 به گفته حسنعلی فرزامی، مدیر پرستاری مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، برای ثبت و بررسی علائم الکتریکی( فعالیت های مغزی)، در بیمارانی که حملات تشنجی، ضربه به سر یا دچار مرگ مغزی شده اند، از نوار مغزی استفاده می شود.

 وی افزود: نوار مغز، موارد غیرطبیعی را در امواج مغزی یا فعالیت الکتریکی این عضو آشکار می‌ سازد.

فرزامی با بیان اینکه این شارژهای الکتریکی توسط دستگاه تقویت شده و سپس به صورت منحنی ‌هایی روی صفحه نمایشگر یا روی نوارهای کاغذی به نمایش در می ‌آیند، اظهار کرد: پزشک این منحنی ‌ها را تفسیر می‌ کند.

وی گفت: فرآیندهای دیگری که ممکن است همزمان با گرفتن نوار مغزی انجام شود، بررسی پتانسیل‌ های برانگیخته هستند که برای اندازه‌ گیری فعالیت الکتریکی مغز در پاسخ به محرک‌ های بینایی، شنوایی یا لامسه هستند.

 مدیر پرستاری مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی گفت: از نوار مغزی برای ارزیابی مشکلات مختلف مغزی، مانند: بیماری صرع استفاده می ‌شود. وی ادامه داد که در این بیماری، فعالیت تشنجی به ‌صورت امواج سریع و نیزه ‌مانند در نوار مغزی آشکار می ‌شود.

به گفته فرزامی، در بررسی بیماران دچار ضایعات ناشی از سکته یا تومور مغزی، بسته به اندازه و محل ضایعه، امواج مغزی  استفاده می شود.

 

 

نظر شما