به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفت؛

اعزام کاروان دانشجویی استان قزوین به کربلا

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۳:۴۸:۴۰
کد خبر: ۶۳۳۹۹۰
اعزام کاروان دانشجویی استان قزوین به کربلا
کاروان دانشجویی استان قزوین ویژه اربعین، شامل دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه های استان، از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راهی کربلا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مراسم بدرقه کاروان دانشجویی استان قزوین به عتبات عالیات با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، مهندس برزگر رییس بسیج دانشجویی استان، زارعی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، فرماندهان و مسوولان بسیج و خانواده های دانشجویان برگزار و زائران با دعای خیر و عبور از زیر قرآن، راهی کربلای معلی شدند.

دانشگاه آزاد (2)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در این مراسم گفت: زیارت حرم مطهر اباعبداله الحسین (ع) می تواند لحظه به لحظه تفکر، اندیشیدن، فکر کردن، ذکر گفتن و ...باشد.

آیت الله عابدینی با ذکر آیه ای از قرآن کریم، خطاب به زائران، افزود: این سفر، فرصتی طلایی برای ذکر و فکر است؛ از آن غافل نشوید.

وی با ذکر خاطره ای از سال های پیش از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایران قیام کرد، امام آمد، جهان قیام کند، که می آید؟ راهپیمایی اربعین در واقع یک قیام جهانی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ادامه داد: اربعین قرار است تکلیف آینده جهان را مشخص کند؛ به این مساله اطمینان داشته باشید.

آیت اله عابدینی اربعین را تفسیر جمله زینب کبری(س) دانست که می فرماید این عزت، انسجام، اقتدار و حماسه همگی تفسیر کننده معنای اربعین است. وی تصریح کرد: اربعین تفسیر جمله ی امام خمینی (ره) است که فرمود راه قدس از کربلا می گذرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خطاب به زائران، گفت: در سفر به عراق این را به خاطر داشته باشید که در جنگ تحمیلی ما با عراقی ها نجنگیدیم، بلکه همرزم آن ها و دشمن بعثی ها بودیم؛ در واقع دشمن مشترک ما، بعثی ها بودند. وی در پایان یادآور شد: اربعین گام نهادن در راه انتظار و ظهور است؛ این راه را که می رویم، انتظار ظهور را تمرین می کنیم.

دانشگاه آزاد (5)

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز به عنوان میزبان مراسم بدرقه دانشجویان زائر کربلا، گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را کسب کردیم تا خدمتگزار زائران حرم اباعبداله الحسین (ع) باشیم.

موسی خانی ادامه داد: قبل از هر چیز به زائران توصیه می کنم که قدر خود را بدانند؛ این توفیق را خدا به شما ارزانی داشت که زائر این حرم ملکوتی شوید.

وی اذعان کرد: هر کاری علاوه بر اراده، لطف الهی را هم می خواهد، این که امروز شما دعوت شده اید و راهی کربلا می شوید باید قدر خود را بدانید و انشاالله از لحظه لحظه این سفر ملکوتی بهره مند شوید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: از همین لحظه سفر عشق شما آغاز می شود و امیدوارم همین طور که عاشق می روید، عاشق تر برگردید و این سفر مبدا تحولات عظیمی در شما شود و نمازهایتان برپا شود و جزو آن دسته مخلصونی باشید که شیطان هم نتواند در شما نفوذ کند و جزو یاران صاحب الزمان (ع) باشید.

موسی خانی اظهار داشت: به حال شما عزیزان غبطه می خوریم که سعادت داشتید این سفر را تشریف ببرید، اما برای ما امسال حادث نشد که در این سفر در رکاب شما باشیم؛ اما به هرحال این سفر فرصت بسیار طلایی و مغتنمی است که مراحل تکامل روحی و معنوی خود را در کنار روحانیون معظمی که در کنار شما هستند به فیض کامل برسید.

وی خطاب به زائران کربلای معلی، گفت: از همه شما التماس دعا داریم؛ همه ی آنهایی که آرزو داشتند در این سفر همراه شما باشند را یاد و برای آن ها دعا بفرمایید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: از همکاران خوب بسیج دانشجویی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر مقام معظم رهبری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و روسای دانشگاه های استان که در این مسیرها برای شما زحمت می کشند، تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: این فرصت ها بسیار ارزشمند است که این امکانات برای سفر شما عزیزان فراهم می شود؛ در گذشته این فرصت ها برای نسل های قدیمی تر فراهم نبود، اما در حال حاضر به واسطه ی حمایت های شخص مقام معظم رهبری از اردوهای معنوی دانشجویان، موقعیت سفرهای ارزشمند به مکه معظمه، عتبات عالیات و مشهد مقدس فراهم می شود؛ قدر آن را بدانید که فرصت ارزشمندی است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: در کنار انسان های نورانی بودن و در کنار راهنماهای خوب، سفر بسیار ارزشمندی است که امیدوارم بهره ی کافی را از آن ببرید.

دانشگاه آزاد (4)

رییس بسیج دانشجویی استان قزوین نیز در این مراسم با ارائه گزارش کوتاهی از اعزام دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه ها به کربلای معلی، گفت: امسال 500نفر در غالب کاروان های دانشجویی اعزام شدند که از این تعداد 100نفر خانم و 400نفر هم آقا بودند و 999نفر نیز مجوز گرفتند تا به صورت شخصی به این سفر بروند.

مهندس برزگر افزود: حدود 40نفر هم از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در قالب موکب سلامت به مدت 12شبانه روز اعزام شدند که مسوول ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران خواهند بود.

در این مراسم زائران با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، بدرقه مسوولان و عبور از زیر قرآن، راهی سفر معنوی کربلا شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز