وزیر نیرو :

استانهای مرزی باید آبادترین مناطق کشور باشند

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۴:۴۴:۲۲
کد خبر: ۶۳۴۰۲۸
استانهای مرزی باید آبادترین مناطق کشور باشند
وزیر نیرو با بیان اینکه باید با نگاه امیدوارانه و ایجاد نشاط برای معیشت و آسایش مردم گام برداشت؛ گفت: استانهای مرزی باید آبادترین مناطق کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان به مرز چذابه افزود: خوزستان دارای ظرفیتهای خدادادی سرشاری است و با داشتن نیروی انسانی فراوان باید سرآمد، پیشرو و الگو در همه مسائل بخصوص اقتصاد باشد.

وی گفت: توسعه زمانی اتفاق خواهد افتاد که با اتکا به ظرفیت فکری انسانها و نخبگان و با صمیمت و همدلی و همفکری نقاط ضعف را برطرف کرده و با استفاده از منابع زیست محیطی در مسیر توسعه گام برداریم که در این صورت دستگاه های ستادی دولت هم به پشتیبانی مردم خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه توسعه انسانی و مدیریتی در یک مسیر قرار دارند افزود: امروز با افتتاح طرح انتقال آب از بستان به چذابه در یک بازه زمانی کوتاه همدلی برای توسعه منطقه تبلور پیدا کرده و باعث دلگرمی همه ما شده است چرا که ظرفیتهای نهفته استان خود را به این شکل نشان داده است.

وزیر نیرو گفت: صنعت آب و برق با امنیت و آسایش مردم ارتباط دارد و هرکسی که در هر پست و مقامی در این صنعت اثر گذار است باید قدردان او باشیم و به او کمک نمائیم.

وی با بیان اینکه این پروژه نماد توانمندی استانهاست اظهار کرد:باید با همین روش و با نگاهی امیدوارانه و ایجاد نشاط در مردم برای معیشت و آسایش آنها گام برداشت و با ایجاد اشتغال مناسب و دلگرم کردن جوانان و پرهیز از تکرار نقاط ضعف آینده روشن را برای کشورمان رقم بزنیم.

اردکانیان در ادامه اضافه کرد: هنگامی که رییس جمهوری مرا به خدمتگزاری دعوت کرد از عمق جان لبیک گفتم و با اتکا به نمایندگان مردم و ظرفیت بالای وزارت نیرو و مجموعه های درگیر در صنعت آب و برق وارد این عرصه شدم.

وی گفت: تلاش خواهم کرد مشکلات در مسیر تولید و تامین برق، تامین آب شرب، جمع آوری و تصفیه فاضلاب و توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.

وزیر نیرو همچنین با تاکید بر ضرورت بهینه کردن مصرف آب در سراسر کشور افزود: همانطور که موضوع حق آب شرب را حق طبیعی مردم این استان میدانیم بر مصرف این ماده حیاتی نیز حساس هستیم.

وی گفت: با توجه به وضعیت محدود منابع آبی لازم است تا از آب بهره وری مناسب داشته باشیم و نسبت به باز چرخانی و استفاده سالم از پساب ها و کاهش تلفات آب در شبکه های مختلف حساسیت نشان دهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: باید با حساس کردن مردن نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام نماییم چراکه اعتقاد نداریم صرف مساله انتقال آب یا تامین منابع جدید آب می تواند مشکلات نقاط تشنه و کم آب را به شکل پایدار حل کند.

اردکانیان اضافه کرد: صرفا با انتقال ندادن آب هم به تنهائی قادر نخواهیم بود شرایط پایدار را در نقاط پر آب تضمین کنیم بلکه باید نسبت به مصرف آب و بهینه کردن آن در مناطق پر آب و کم آب این پایداری را به وجود آوریم.

وی اظهار کرد: با ادامه وضع موجود در آب شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین آلوده کردن منابع آب و با ادامه عدم توجه به افزابش بهره وری، تلفات آب و جانمای مناسب قادر نخواهیم بود حیات آب را در این سرزمین تضمین کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه آب اگر درست مصرف شود به اندازه کافی وجود خواهد داشت توضیح داد: مدیریت آب را باید به درستی تعریف کنیم و هر سازمانی که در زمینه تامین و عرضه آب تاثیر گذار باشد بخشی از مدیریت آب محسوب می شود.

اردکانیان گفت: اگر صدها میلیون متر مکعب آب کارون را آلوده نمی کردیم امروز مجبور نبودیم برای استفاده آسان و بدون تصفیه آب برای مناطق حاشیه، هزاران میلیارد را برای ایجاد تصفیه خانه آب سرمایه گذاری کنیم.

وزیر نیرو امروز برای افتتاح طرح پمپاژ آب و انتقال آن از بستان به مرز چذابه وارد استان خوزستان شد و این طرح را افتتاح کرد.

 

نظر شما