مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی استان کردستان خبر داد :

تدوین اسناد ملی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در کشور

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۴:۵۲:۱۳
کد خبر: ۶۳۴۰۳۲
تدوین اسناد ملی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در کشور
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: امسال برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه سه سند ملی توسط این دفتر تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فریبا درخشان نیا روز دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کردستان گفت : این سه سند شامل حمایت های روانی و اجتماعی از قربانیان خشونت بویژه زنان تحت خشونت، ساماندهی کودکان کار و خیابانی و سند راهبردی کنترل و کاهش طلاق هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرایی کردن این سندها با دانشگاه ها و اساتید مشورت شده و برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است، افزود: در زمینه سند کاهش و کنترل طلاق بسته های خدماتی مناسبی پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سازمان بهزیستی همچنین با کمک معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تفاهم نامه ای در زمینه ایجاد سامانه کاهش طلاق منعقد کرد که شهریور امسال این سامانه در خراسان رضوی رونمایی شد.

درخشان نیا یادآور شد: در زمینه کودکان کار نیز بازنگری هایی شده و در آیین نامه ساماندهی این کودکان 11 دستگاه مکلف شده اند در کنار بهزیستی خدمات ارائه دهند.

به گفته وی، این دستگاه ها باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا آسیب های موجود در این زمینه کاهش یابد و این کودکان مراحل رشد بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه های سازمان بهزیستی، مشارکت در طرح های ائتلافی است چون ممکن است خیلی از دستگاه ها در یک موضوع حرکت های موازی انجام دهند که باید تلاش کرد فعالیت ها بخصوص در زمینه آسیب های اجتماعی یکپارچه و هماهنگ شود.

وی گفت: ما باید در کنار اقداماتی که برای کاهش آسیب های اجتماعی تعریف می کنیم به بحث سلامت اجتماعی نیز بپردازیم و به جنبه ایجابی موضوع نیز توجه کنیم تا شاید بتوانیم اقدامات موثرتری انجام دهیم.

درخشان نیا افزود: در برنامه ششم توسعه دولت تدوین نظام جامع چند لایه رفاه و تامین اجتماعی را از طریق چند وزارتخانه بخصوص وزارت رفاه مکلف کرده است که امیدواریم با همکاری وزارتخانه ها اجرای این موضوع مهم نهایی شود.

دفتر آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از دهه 60 تاکنون فعالیت های خود را در حوزه های مختلف بویژه زنان و کودکان کار آغاز کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز