ایجاد ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی توسط خیران خراسان رضوی

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۲:۴۱:۱۸
کد خبر: ۶۳۴۴۰۸
ایجاد ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی توسط خیران خراسان رضوی
با حضور استاندار خراسان رضوی آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این آئین گفت: هم اینک یک هزار و 700 تخت بیمارستانی در این استان با کمک خیران در حال ساخت است

وی با بیان این که خیران زمانی وارد عمل می شوند که احساس کنند می توانند به دولت و نظام اجرایی اعتماد کنند؛ افزود: در سه، چهار سال اخیر یک هزار و 670 تخت بیمارستانی در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دکتر مصطفی مهرابی بهار در طول دوره مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: وی در چند سال گذشته با اعتبارات و امکانات اندک توانست دستاوردهای زیادی برای این دانشگاه و ارتقای سلامت مردم کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنج به سه، یکی از اقدامات ارزشمندی بود که در سالهای اخیر حاصل شد.

رشیدیان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمره نسل 3 و 4 دانشگاهها قرار دارد و به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، خلاق و نو آور در سطح کشور فعالیت دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: اقدامات حوزه درمان در خراسان رضوی فقط به جمعیت این استان محدود نمی شود، بلکه باید برای 27 میلیون زائر و مسافری که سالانه به این استان سفر می کنند، برنامه ریزی لازم در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای حل مشکلات در حوزه های مختلف باید از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان حداکثر استفاده بشود و جامعه ای که از ظرفیت نخبگان خود بهره می برد، راه رستگاری را پیش خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این آیین گفت: این دانشگاه هم اکنون با ۸۶۰ عضو هیات علمی، ۹ هزار و ۲۲۸ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 30 بیمارستان و ۲۵ هزار نیروی خدماتی از دانشگاه های پیشرو و مهم کشور به شمار می رود.

دکتر محمدرضا دارابی افزود: ارتقای کیفی و کمی آموزش برای تربیت نیروی انسانی متمایز و دارای اخلاق حرفه ای، توجه به اورژانس شهری، جاده ای، بیمارستانی و افزایش تعداد و کیفیت آنها از برنامه هایی است که دنبال می شود.

وی ادامه داد: استفاده از حداکثر ظرفیت برای جذب دانشجویان خارجی، تهیه داروهای اصلی و اساسی بیماران و پیگیری مطالبات مردمی و سیاست های دولت تدبیر و امید از دیگر برنامه هایی است که در این دانشگاه دنبال می شود.

وی تاکید کرد: پزشک اخلاق مدار می تواند در جامعه محبوبیت، مقبولیت و مشروعیت پیدا کند.

وی گفت: خدمات درمانی را باید در حاشیه شهرها نهادینه کرد و هر زمان احساس کنیم میزان مراجعات به بیمارستان و نیاز به تخت بیمارستانی کاهش یافته است، می توان ادعا کرد که در حوزه سلامت کار موثری انجام شده است.

دارابی تاکید کرد: هم اکنون در پرداخت کارانه ها عقب هستیم و اگر مطالبات به موقع پرداخت شود، انگیزه خدمت رسانی هم افزایش خواهد یافت.

در این مراسم دکتر 'محمدرضا دارابی محبوب' به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و از خدمات دکتر 'مصطفی مهرابی بهار'، رئیس پیشین این دانشگاه قدردانی شد

 

نظر شما