رییس شورای حل اختلاف قزوین خبر داد:

مختومه شدن بیش از ۳۱هزار پرونده در قزوین

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۶:۴۱
کد خبر: ۶۳۴۴۱۰
مختومه شدن بیش از ۳۱هزار پرونده در قزوین
رییس شورای حل اختلاف قزوین از مختومه شدن بیش از هزار پرونده طی شش ماهه نخست سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "بیژن شیبانی" رییس شورای حل اختلاف قزوین در مراسمی که با حضور کارکنان شوراهای حل اختلاف استان و معاونین دادگستری کل قزوین برگزار شد، به ارائه گزارشی از پرونده ‌های ورودی به این نهاد و پرونده‌ های مختومه در 6ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت تعداد 32هزار و 196فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف در سطح استان وارد شده و 31هزار و 468فقره پرونده هم مختومه شد.

شیبانی اذعان کرد: در حال حاضر شورای حل اختلاف استان قزوین دارای 356نفر عضو شهری و 271نفر عضو روستائی بوده و همچنین تعداد دبیران استان167 و کارمندان اجرای احکام هم 129 نفر است.

وی در ادامه تعداد اعضا شورا را به تفکیک جنسیت 551مرد و 76زن عنوان کرد و گفت: از این میزان به تفکیک مدارج تحصیلی322 نفر دیپلم، 44نفر فوق دیپلم، 217نفر لیسانس، 41نفر فوق لیسانس و سه نفر هم دکترا در رشته‌ حقوق هستند.

رییس شورای حل  اختلاف استان قزوین اظهار کرد: در بین کارمندان شورای حل اختلاف استان قزوین 25نفر از خانواده سادات، 20نفر روحانی، 50نفر خانواده شهدا و جانبازان و 159نفر از بین جانبازان و ایثارگران هستند.

شیبانی اعضای شهری شورا را به تفکیک سن شامل 60نفر در رده سنی 37-27 نفر، 101نفر در رده سنی 48-38 نفر، 103نفر در رده سنی 59-49 نفر و 92نفر در رده سنی بالای 60سال عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به ارائه گزارش تعداد پرونده‌ های این شورا مطرح کرد: سال گذشته تعداد 63هزار و 904پرونده وارد و تعداد 64هزار و 458پرونده هم مختومه شد که در زمینه میزان پرونده ‌های جریانی توانسته ‌ایم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم.

رییس شورای حل  اختلاف استان قزوین از کسب رتبه15 در بحث صلح و سازش در پرونده‌ ها خبر داد و گفت: تعداد پرونده ‌های مسن شورا 85مورد بوده و تاکید ما رسیدگی و مختومه شدن هرچه سریع ‌تر این پرونده‌ ها است.

شیبانی ادامه داد: همچنین در حال حاضر 189زندانی داریم که این آمار هم از نظر ما بالا بوده و نشان از لزوم فعالیت بیش از پیش ستاد دیه دارد.

وی در ارائه گزارش واحد روابط عمومی، بسیج و واحد فرهنگی از برگزاری اردوهای زیارتی به مشهد و قم خبر داد و گفت: حلقه صالحین ما هم در سال گذشته رتبه برتر را در سطح کشوری دریافت کرد.

رییس شورای حل اختلاف استان قزوین با ابراز خرسندی از کاهش تعداد پرونده‌های واحد نظارت و بازرسی عنوان کرد: سال گذشته 116پرونده در این واحد داشتیم که امسال این آمار 47مورد بوده و نشان از رضایت هرچه بیشتر مراجعین از آرای صادره و شکایت کمتر است.

شیبانی گفت: تاکنون 6هزار و هفت فقره پرونده هم باقی مانده که سعی می‌شود این آمار تا پایان سال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد.

این مسوول از کاهش دو درصدی ورودی پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و مطرح کرد: میزان مصالحه تقریباً همچون سال گذشته و عدد 5.32درصد است و سیاست‌های کاری ما به‌گونه‌ ای برنامه ‌ریزی شده تا پایان سال در حوزه قضائی این آمار تا پنج درصد افزایش یابد و پنج تا 10درصد هم از تعداد موجودی پرونده‌ ها کاسته شود.

 

رییس شورای حل اختلاف استان قزوین با اشاره به وضعیت ساختمان‌ های شورای حل اختلاف خاطرنشان کرد: ساختمان‌های ما ملکی بوده و اجاره‌ای بابت آن ‌ها پرداخت نمی‌ شود و تمام شعبات شهری ما هم به سیستم سمپ متصل است.

شیبانی در ادامه با اشاره به دریافتی دبیران و اعضای شورا ادامه داد: باوجود اینکه در سال94 قانون پرداختی شوراها تغییر کرد اما همچنان تغییری در دریافتی دبیران و اعضای ما صورت نگرفته و حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب اداره کار هم کمتر است که جهت رفع این معضل انتظار همکاری‌های بیشتری داریم.

وی در سال گذشته سهمیه بیمه را 282مورد عنوان کرد و گفت: این میزان در استان تکمیل شده اما همچنان 50نفر از کارمندان ما بیمه نشده‌اند.

رییس شورای حل اختلاف استان قزوین در ادامه با اشاره به کمبودهای زیرساختی شورای حل اختلاف استان یادآور شد: تخصیص اعتبار جهت تکمیل 400متر اضافه بنای ساختمان مرکزی، نمازخانه و آرشیو الکترونیکی از جمله این موارد است، همچنین با توجه به نیاز واحد ابلاغ قضایی و اجرای احکام در شهرستان ‌های تاکستان، بویین‌ زهرا، محمدیه، البرز و آبیک مستقر شد که به دلیل نبود اعتباری در قانون برای آن، باوجود راه ‌اندازی آن ‌ها نتوانستیم اعتبار ویژه‌ ای برای این امر دریافت کنیم.

شیبانی با اشاره به اقدامات واحد مصالحه قتل خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق به سازش هشت فقره پرونده قتل شدیم و امسال این میزان سه فقره بوده است.

این مسوول با اشاره به لزوم بحث آموزش در بین کارمندان شورای حل اختلاف افزود: سال گذشته 332دوره آموزشی، با حضور هشت هزار و 982نفر شرکت‌کننده شهری و دو هزار 244نفر شرکت‌کننده روستایی برگزار شد.

 

در خاتمه به تعدادی از قضات، اعضا و دبیران شعب نمونه لوح سپاس اهدا و از زحمات آنان تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز