مدیرکل تامین اجتماعی قم خبر داد:

ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی در استان قم به ۶.۷ دهم رسیده است

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۸:۲۹:۴۰
کد خبر: ۶۳۵۳۳۲
ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی در استان قم به ۶.۷ دهم رسیده است
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و این رقم در استان قم به شش و هفت دهم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی اصغر دادخواه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که برای بررسی  اوضاع صندوق‌ها شاخصی به نام شاخص پشتیبانی تعریف شده است تاکید کرد: ضریب پشتیبانی تعداد بیمه‌شدگان به تعداد مستمری‌بگیران در هر صندوق می‌باشد که در فاصله زمانی سال 1392 تا  پایان سال 1395 تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی قم 6 درصد رشد داشته ، در حالی که رشد مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی در قم در بازه زمانی اعلام شده حدود  31 درصد بوده است.

وی کاهش ضریب پشتیبانی را برای صندوق های بازنشستگی مسئله ساز عنوان کرد و افزود: باید صندوق تامین اجتماعی مورد حمایت قرار گرفته و از تحمیل بار مالی جدید، بدون تامین منابع خودداری شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تصریح کرد: امروز بخشی از بازنشستگی‌های تامین اجتماعی ، مربوط به بازنشستگی های زودتر از موعد مقرر است که درصد قابل توجهی از آن مربوط به بازنشستگی های زودتر از موعد مشاغل سخت و زیان آور می باشد.

وی اظهار کرد: دلیل مهم پایین بودن ضریب پشتیبانی در تامین اجتماعی به همین بازنشستگی‌های زودتر از موعد باز می‌گردد .

دادخواه گفت:شاخص فراگیری تامین اجتماعی در استان قم در سال گذشته 53 درصد بوده که این رقم در 6 ماهه سال 96 به حدود 56 و سه دهم درصد رسیده است.

در این نشست مشترک مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون در استان مباحث بیمه ای در حوزه کاری خود را با مدیرکل تامین اجتماعی قم در میان گذاشتند و تدابیر لازم در خصوص نحوه رفع مشکلات اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز