ضرورت تحقق ۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۱:۲۸:۳۱
کد خبر: ۶۳۵۴۷۴
ضرورت تحقق ۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان
با حضور سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، جلسه کارگروه سیاست گذاری و رفع موانع سرمایه گذاری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این جلسه بر ضرورت برنامه ریزی برای تحقق 63 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری  در استان طی برنامه ششم توسعه تاکید نمود.

وی گفت: براساس برنامه عملیاتی ششم توسعه اقتصادی اجتماعی استان مصوب شد که با هدف تحقق رشد اقتصادی متوسط 8.7 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه و اشتغال مورد هدف، پیش بینی سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات صورت پذیرد که 25 درصد این مبلغ سرمایه گذاری از مسیر سرمایه گذاری خارجی با مشارکت فعال بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: برای سالجاری هدفگذاری 1050 میلیون دلاری در استان از سوی کشور ابلاغ شده است که باید جهت تحقق آن با حمایت از سرمایه گذاران در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی استان گام برداشت.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی به لحاظ مراودات خارجی و اعزام و پذیرش هیاتها از جایگاه بسیار ممتازی در کشور برخوردار است و در ملاقات های صورت گرفته طرف خارجی ابراز تمایل شدیدی برای سرمایه گذاری در استان نموده اند که لازمه آن ایجاد شرایط و فضای مناسب با حمایت تمامی دستگاههای استان در جذب سرمایه گذاری خارجی کارامد با اولویت تولید و اشتغال است.

رسولیان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا همانگونه که موانع سرمایه گذاری در حال رفع است و اقدامات موثری در این خصوص صورت پذیرفته این روند با سرعت بیشتری و با همراهی تمای دستگاهها تداوم یابد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: فاینانس نیز از موضوعات مهم دیگری است که هم اکنون با ابراز تمایل کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی همچون ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، چین و سایر کشورها در حال برنامه ریزی و پیگیری در استان است و مواردی همچون شرکتهای فولادی اقدامات موثری را در این خصوص انجام داده اند که خوشبختانه به نتیجه نیز رسیده است.

وی یکی از موارد مهم نیازمند پیگیری مجددانه توسط دستگاههای اجرایی استان را عملیاتی نمودن 18 پروژه فاینانس معرفی شده و مهم استان برشمرد که از سوی دیگر ضروری است تا تشکلهای بخش خصوصی با حضور واحدهای توانمند پروژه های مشخص و معین خود را شناسایی و معرفی نمایند تا نهایت بهره برداری از فرصت موجود صورت پذیرد.

رسولیان بیان کرد: یکی از خواسته های مهم و اساسی استان از مرکز خدمات سرمایه گذاری و دستگاه های اجرایی استان معرفی و به روز رسانی فرصت های سرمایه گذاری مطالعه شده است که دفتر سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با تشکیل آن می تواند اقدام موثری در بهبود فرایند موجود و شناساندن فرصتهای سرمایه گذاری قابل بهره برداری سرمایه گذاران ایفا نماید. وی با اشاره به این مهم که رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی کمک به توسعه استان است افزود: حمایت از سرمایه گذار یکی از عوامل تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز