سخنگوی شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور در بوشهر خبر داد :

امضای تفاهم نامه همکاری برای حل مشکل بیمه خبرنگاران

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۲:۵۵:۵۲
کد خبر: ۶۳۵۵۵۱
امضای تفاهم نامه همکاری برای حل مشکل بیمه خبرنگاران
سخنگوی شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور گفت: با امضای تفاهم نامه میان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی بخشی از مشکلات بیمه ای خبرنگاران برطرف می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا ؛ مازیار هوشمند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر  گفت : این تفاهم نامه که به ادارات کل بیمه تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شده بخشی از مشکلات بیمه ای خبرنگاران را حل می کند.

وی بیان کرد: حرفه خبرنگاران و مستقر نبودن آنها در محل کارگاه (رسانه ها) باعث شده بود در بازرسی بازرسان تامین اجتماعی، همکاری آنان با کارگاه مورد تایید قرار نمی گرفت و خبرنگار به عنوان مزدبگیر کارگاه محسوب نمی شد.

عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور ادامه داد: این مشکل با امضای تفاهم نامه بین معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی رفع و موضوع در بخشنامه ای به ادارات کل بیمه تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور افزود: این تفاهم نامه با حضور «محمد حسن زدا» معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، «مهردادقریب» مدیرکل دفتر فنی و درآمد این سازمان در ایام برگزاری نمایشگاه و با حضور خبرنگاران امضا و به عنوان یک دستور اداری منتشر شد.

هوشمند اظهار کرد: در این دستور آمده است که برابر ماده 3 تفاهم نامه شعب 8 و 2 تهران بزرگ به عنوان شعب منتخب برای ارسال لیست و حق بیمه کارگاه های فعال در حوزه مطبوعات به صورت متمرکز تعیین می شوند و در عین حال درمورد سایر ادارات کل استان ها، انتخاب شعبه متمرکز براساس درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و توافق با اداره کل تامین اجتماعی استان مطابق با ضوابط این دستور اداری بلامانع است.

وی گفت: برابر ماده 4 تفاهم نامه و نظر به اینکه ماهیت کار مطبوعات به گونه ای است که برخی از کارکنان مربوطه آنها باید در بیرون از محل کارگاه اصلی فعالیت کنند، در مورد افراد یادشده احراز رابطه مزدبگیری منوط به حضور مستمر در محل کار نبوده و ارائه مستندات از قبیل قرارداد همکاری، فیش حقوقی، لیست های بیمه ای کارکنان و غیره تحویل آن به صورت متفق یا مشترک در زمان مراجعه بازرس به کارگاه به عنوان سند و تاییدیه اشتغال به کار آنان محسوب می شود.

سخنگوی شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور این اقدام معاونت مطبوعاتی را گامی در راستای تسهیل بیمه خبرنگاران دانست و اظهار امیدواری کرد که رسانه های استان ها با بهره گیری از مفاد این تفاهم نامه، زمینه بیمه خبرنگاران خود را فراهم کنند.

وی همچنین از مدیران رسانه ها خواست با بیمه کردن خبرنگاران زمینه عضویت آنان را در خانه مطبوعات فراهم کنند تا این قشر در آینده از تسهیلات و امکانات خانه های مطبوعات بهره مند شوند.

 

نظر شما